بهبود نظام توزیع بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی

قاب خبر: مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان بر لزوم سامان‌ دهی وضع کارت‌های سوخت آزاد موجود در جایگاه‌ها تاکید کرد .

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: پیمان بهرامیگفت : هدف از اجرای طرح سامان‌دهی کارت‌های سوخت در مجاری عرضه، بهبود نظام توزیع سوخت با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی می باشد.

وی ادامه داد: کارت سوخت آزاد اضطراری در همه جایگاه‌ها موجود است و مردم می‌توانند بدون کمترین مشکلی سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند، اما توصیه می‌شود همه با استفاده از کارت شخصی خود، اقدام به سوخت گیری نمایند.

بهرامی با اشاره به بند «ح» تبصره ۱۴ قانون بودجه کشور مبنی بر تکلیف وزارت نفت برای توزیع بنزین از طریق کارت‌های سوخت شخصی، افزود: باید فرهنگ‌سازی مطلوب در این زمینه انجام شود تا سامان‌دهی لازم در این زمینه مقدور باشد.

بهرامی اظهار کرد: با توجه به اینکه در کارت‌های سوخت شخصی افراد علاوه بر سهمیه ۶۰ لیتری یارانه‌ای ماهانه، سهمیه ۱۵۰ لیتری سوخت آزاد نیز لحاظ می‌شود و در زمان دریافت سوخت از جایگاه پس از اتمام سهمیه ۶۰ لیتری می‌توانند از سهمیه ۱۵۰ لیتری سوخت آزاد کارت خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ساماندهی کارت های سوخت طرحی سراسری و با هدف بهبود نظام توزیع فرآورده‌های نفتی و پیشگیری از قاچاق سوخت در سطح کشور به مرحله اجرا درآمده‌ است و انتظار می رود هموطنان با آن همکاری کنند.