برگزاری کارگاه آموزشی محیط زیست در بین عشایر منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

قاب خبر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چگنی از برگزاری کارگاه آموزشی زیست محیطی در بین عشایر منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: امیررضا محمدی نژاد گفت: به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی با شعار«تنوع زیستی را به کره زمین برگردانیم» با حضور پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چگنی و محیط بانان منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد یک دوره کارگاه آموزشی زیست محیطی در بین عشایر و دانش آموزان حاشیه منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست، راهکارهای کاهش تعارضات و بایدها و نبایدهای در مواجهه با حیات وحش و عوامل تهدید کننده آنها، توجه به مباحث زیست محیطی، شناخت حیات وحش، وظایف شغل محیط‌بانی، مطالبی بیان گردید.

محمدی نژاد ، هدف از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را آشنایی عشایر و دانش آموزان با مسائل و راه‌های حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دانست.

وی گفت؛ با توجه به اینکه در سال زراعی جاری طبیعت از شرایط بهتری برخوردار هست و دارای پوشش گیاهی مطلوبی می‌باشد همکاری عشایر در خصوص کاهش و کمک به اطفاء حریق در منطقه ضرورت دارد.