برگزاری مسابقات کتابخوانی نماز در لرستان

قاب خبر: مدیر ستاد اقامه نماز لرستان گفت: مسابقات کتابخوانی نماز در استان برگزار می شود.

به گزارش قاب خبر: حجت الاسلام محمد جواد بیان کرد: از ۲۱ تا ۳۰ مرداد برنامه های مختلفی برای اشاعه و ترویج فرهنگ نماز در استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دهه از همه ظرفیت های تبلیغی و رسانه ای برای اشاعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه استفاده خواهد شد.

وی افزود:انتظار می رود همه نهادهای دینی و فرهنگی و همچنین سایر دستگاه ها،ستاد اقامه نماز را در برگزاری مطلوب برنامه های دهه ترویج فرهنگ نماز،یاری دهند.

حجت الاسلام چراغی بر لزوم تبیین و ترویج معارف نماز در این دهه تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه‌ها،صدا و سیما و رسانه‌ها در این دهه به تبیین معارف نماز، جایگاه مسجد و ضرورت جذب خانواده‌ها و جوانان به مسجد بپردازند.

وی تصریح کرد: برگزاری باشکوه برنامه های ستاد اقامه نماز در دهه ترویج فرهنگ نماز موجب اشاعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز اول وقت خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به اینکه هر کدام از روزهای دهه ترویج فرهنگ معارف نماز با یک عنوان نامگذاری شده است، افزود: روز ۲۱ مرداد به نام قیام امام حسین(ع) و اقامه نماز،۲۲ مرداد به نام خانواده و اقامه نماز، ۲۳ مرداد به نام مدرسه، دانشگاه، صداوسیما، رسانه و اقامه نماز،۲۴ مرداد به نام بازار، کارخانه و اقامه نماز، ۲۵ مرداد به نام نماز و مسجد گام دوم و تمدن نوین اسلامی،۲۶ مرداد به نام حوزه علمیه و امام جماعت و ترویج معارف نماز، ۲۷ مرداد به نام نماز و ورزش و جوانان، ۲۸ مرداد به نام نماز جمعه و فرهنگ انقلاب اسلامی و حکومت جهانی واحد،۲۹ مرداد به نام نماز مدرسه مکارم اخلاق و تکریم فعالان اقامه نماز و ۳۰ مرداد به نام مسجد و اقامه نماز و انتظار فرج نامگذاری شده است.

وی عنوان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی تصحیح قرائت نماز، گارگاه آموزشی شیوه های دعوت به نماز، برگزاری مسابقه کتابخوانی، معرفی محصولات جدید انتشارات ستاد اقامه نماز از مهمترین برنامه های دهه فرهنگی ترویج نماز در استان هستند.

حجت الاسلام چراغی گفت: همچنین ایجاد نمایشگاه کتاب با هماهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تقدیر از فعالان نماز،برگزاری جلسات و کارگاه های نماز و خانواده، نماز و آسیب های اجتماعی، گفتمان دینی و پرسش و پاسخ به شبهات پیرامون اقامه نماز توسط ائمه جماعات ادارات و مساجد از دیگر برنامه های این هفته هستند.