برگزاری دوره تربیت مربی مهارت های پایه داوطلبی جمعیت هلال احمر

قاب خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: دوره تربیت مربی مهارت های پایه داوطلبی جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: محمد قدمی گفت: بیش از ۲۵۰ نفر شرکت کننده از بین اعضای جوانان، امدادگران، نجاتگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر در این آزمون شرکت کردند.

وی، هدف از برگزاری این دوره را تربیت مربیان آموزش دیده و کارآمد در راستای ترویج فرهنگ آموزش های همگانی عنوان کرد و افزود: از دیگر اهداف این دوره میتوان به بالا بردن ظرفیت پاسخگویی استان به بحران ها، حوادث و سوانح و به دست آوردن قوام اجتماعی اشاره کرد.

قدمی اظهار کرد: قبول شدگان نهایی این آزمون پس از مشارکت در برگزاری سه دوره آموزشی مرتبط با آموزش خانه های هلال، طرح دادرس و همتا حوزه جوانان، مهارت های پایه داوطلبی و آمادگی در مخاطرات به عنوان کمک مربی، پس از تائید معاونت آموزش و پژوهش استان مجوز تدریس در دوره های مذکور را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به ضرورت بکارگیری مربیان زبده در آموزش گفت: با تربیت مربیانی آگاه، کوشا و متعهد به گسترش فعالیتهای داوطلبی و امداد و نجات کشور نیز کمک نموده و با انتقال مفاهیم امدادی به درون خانواده ها به عنوان رکن اصلی و اساسی جامعه، ضمن آگاه نمودن خانواده ها نسبت به اهمیت آموزشهای امدادی، تاب آوری جامعه نیز ارتقا می یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: این اتفاق زمانی محقق خواهد شد که آحاد مردم از آموزش های مناسب بهره مند شده و این آموزش ها آنقدر استمرار داشته باشند تا به تدریج موجب تغییر نگرش، رفتار و آگاهی مردم نسبت به درک خطر و تبدیل به تاب آوری عمومی در جامعه شود.

وی گفت: در پایان این دوره تعداد ۱۶۵ مربی مجوز حضور در عرصه مربیگری جمعیت هلال احمر استان را دریافت خواهند کرد.