برگزاری اولین یادواره شهدای عشایر در معمولان

استاندار لرستان، در اولین یادواره شهدای عشایر این شهرستان که در محل فرمانداری معمولان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: زندگی یک آزمایشگاه است و آزمایش‌دهنده می‌داند که باید آموزش‌های لازم را برای انجام امتحان و آزمایش فرا گیرد.

به گزارش قاب خبر: استاندار لرستان تأکید کرد که انسان سعادتمند کسی است که به مبدأ و مقصد شناخت و ایمان کامل داشته باشد.

وی افزود: مسیر حرکت بین مبدأ تا مقصد همان دینی است که در این یادواره‌ها می‌توان به‌خوبی آن را درک کرد.

شفقت با اشاره به اهمیت شناخت شهدا و سیره زندگی آنان، آن‌ها را بهترین معلم در این مقطع زمانی دانست و تصریح کرد: با فراگیری این مسیر می‌توان در خط و راه شهدا قرار گرفت و سعادتمند شد.

وی با تأکید بر مطالعه وصیت‌نامه شهدا، تصریح کرد: پیروی از ولایت و رهبری، قدم برداشتن در راه حق، برخورد خوب و خدمت شایسته به مردم، پاسداری از خون شهدا و دستاوردهای انقلاب، حضور در صفوف نمازهای جمعه و جماعت، و حفظ حجاب، برخی از نکات کلیدی مطرح شده در وصیت‌نامه‌های شهدا است.

استاندار لرستان بیان داشت: سعادتمندی در گرو یادگیری ارزش‌های دینی و الهی و مطالعه سیره زندگی شهدا است. هر رویداد و برنامه‌ای که بتواند یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارد، توانسته بخشی از این گنجینه پرافتخار را به جامعه بشناساند.

وی از جامعه فرهنگیان و دانشگاهی درخواست کرد که در کنار تدریس حرفه‌ای خود، نکاتی از زندگی شهدا را به جامعه هدف خود منتقل کنند، چرا که نسل جوان و نوجوان باید بدانند دستاوردهای انقلاب و ارزش‌هایی که شهدا برای آن جان خود را تقدیم کرده‌اند، چه چیزهایی بوده است.

شفقت با بیان اینکه دشمن از طریق مؤلفه‌های اجتماعی در جنگ با ملت ایران است، افزود: خانواده‌ها امروز نقش حیاتی و مؤثری در خنثی‌کردن این نقشه دشمن دارند.

استاندار لرستان تأکید کرد: شناخت ظرفیت‌ها و تبیین آن‌ها به‌عنوان جهاد تبیین یک ضرورت در رویدادهایی چون یادواره شهدا است.

وی همچنین گفت: اولین مؤلفه پیشرفت، فکر کردن است و ما جامعه متفکری هستیم. ما فقط دنبال توسعه نیستیم بلکه به دنبال همه مؤلفه‌های پیشرفت هستیم و برای تحقق آن باید فکر و تلاش کنیم.

در این مراسم از خانواده شهدای عشایر منطقه میانکوه شرقی با حضور استاندار لرستان، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، مسوول بسیج بنیاد شهید کشور و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی تجلیل بعمل آمد.

همچنین از یک کتاب مربوط شهدای لرستان رونمایی شد.