انجام ۹۰ عمل جراحی رایگان شکاف لب و‌کام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در نخستین روز جراحی رایگان شکاف لب و کام پزشکان موسسه مرهم در این استان ۹۰ نفر جراحی شدند.

به گزارش قاب خبر: بهرام دلفان تصریح کرد: از ۲۴ تا ۲۸ خرداد ماه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد با حضور ۶۰ پزشک جراحی پلاستیک ۳۰۰ نفر بصورت رایگان در این بیمارستان جراحی خواهند شد.

وی ادامه داد: تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ بیمار شکاف لب از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان برای انجام این عمل جراحی متقاضی شده اند.

دلفان عنوان کرد: پس از معاینات و ارزیابی های لازم ۳۰۰ نفر توسط تیم پزشکی موسسه خیریه مرهم و کادر درمانی استان دارای شرایط جراحی شناخته شدند که در میان بیماران سه بیمار از کشور عراق پذیرش و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: همچنین ۳۱۵ نفر جهت اعمال جراحی جمجمه، فک و صورت و انجام کارهای درمانی به بیمارستان ۱۵ خرداد تهران اعزام خواهند شد.

دلفان گفت: تیم تخصصی موسسه مرهم شامل ۶۰ نفر هستند که ۲۰ نفر آنها پزشک و مابقی جراح و متخصص بیهوشی و سایر کادر درمان هستند.

وی ادامه داد: کوچکترین بیمار پذیرش شده سه ماهه و بزرگترین بیمار با ۷۸ سال سن تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: سایر کادر درمان نیز طب فیزیکی، توانبخشی، روانشناسی، مددکاری و اتاق عمل را انجام می‌دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان ۱۲۰ نفر از پرسنل خود را طی سه شیفت کاری در ۱۰ اتاق عمل جهت انجام جراحی رایگان و مشارکت فعال در اختیار این تیم قرار داده است.
دلفان گفت: این رویداد فرصت مناسبی برای ارایه ظرفیت بیمارستان شهدای عشایر است، هر چند اعمال جراحی انجام شده در این رویداد در این استان رکوردی را برای موسسه ملی مرهم به ثبت رسانده است.