الزام کارخانه تولید الکل به رفع کامل آلودگی ایجاد کرده در رودخانه

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: حکم پلمپ کارخانه تولید الکل در شهرستان خرم آباد مشروط به تعیین جدول زمانی شش ماهه و رفع کامل آلودگی متوقف شد.

به گزارش قاب خبر: علی سالاروند بیان کرد: یک کارخانه تولید الکل در شهرستان خرم آباد که طی بیش از ۱۵ سال گذشته با رهاسازی فاضلاب خود موجبات آلودگی شدید آب رودخانه را فراهم و حیات زیست مندان را دچار مخاطره نموده بود، با طرح دعوی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خرم آباد، محکوم به پلمپ و توقف فعالیت گردید‌.

وی افزود: اما با درخواست کارفرما و تصمیم‌گیری در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و مشروط به ارائه جدول زمانی و احداث سیستم تصفیه فاضلاب کارآمد و رفع کامل آلودگی، حکم پلمپ متوقف شد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: این صنعت از سال‌های گذشته با لوله گذاری غیر مجاز فاضلاب خود را به رودخانه خرم‌آباد وارد نموده و آلودگی شدید رودخانه را موجب شده است.

سالاروند تصریح کرد: با توجه به مفتوح بودن پرونده این شرکت در مراجع قضایی، در صورت رعایت نشدن جدول زمانی و اثبات عدم جدیت کارفرما در رفع کامل آلودگی(مطابق جدول زمانی تعیین شده) حکم پلمپ اجرا و کارخانه در هر مرحله‌ای و حتی قبل از پایان زمان تعیین شده، تعطیل خواهد شد .