افتتاح ۷۰۰ واحد مسکن ملی در لرستان طی هفته دولت

قاب خبر: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۳۴ هزار هکتار زمین در کشور نهایی و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دادیم، در لرستان اما تامین زمین با توجه به توپوگرافی و مهار شدن شهرها با اراضی کشاورزی به سختی اتفاق می‌افتد.

به گزارش قاب خبر: ارسلان مالکی بیان کرد: زمین دولتی در لرستان برای نهضت ملی کم‌ است، بنابراین باید سراغ توافق با مالکین بخش خصوصی و استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها برویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در حال حاضر ۲۴۰ هکتار زمین در لرستان در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است، در خرم‌آباد ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد شروع شده که ۷۰۰ واحد آن برای هفته دولت آماده است.

مالکی گفت: چاره‌ای نداریم جز اینکه از اراضی دانشگاه برای نهضت ملی مسکن استفاده کنیم، بخشی از کار را انجام دادیم، موانعی وجود دارد که به دنبال رفع آنها هستیم.

وی افزود: در بخش دیگر هم به دنبال توافق با مالکین بخش خصوصی هستیم تا متناسب با متقاضیان نهضت ملی زمین مورد نظر را تامین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه قرار است ظرف چهار سال ۴ میلیون مسکن ساخته شود، گفت: اما همه این مسکن برای اراضی دولتی نیست، بلکه بخشی خود مالک، بخشی بافت فرسوده و بخشی هم مربوط به مسکن روستایی است.

مالکی تصریح کرد: دولت مکلف است  یک میلیون و ۲۰۰ واحد مسکونی را در اراضی دولتی احداث نماید.