افتتاح ۲۰ پروژه در فرودگاه شهدای خرم آباد

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد گفت: ۲۰ پروژه فرودگاه در دهه فجر به بهره برداری و افتتاح می رسد.

به گزارش قاب خبر: علی کاملی تصریح کرد: این تعداد طرح، با اعتباری بالغ بر ۳۴۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهند رسید.

کاملی بیان کرد: طرح توسعه فرودگاه شهدای خرم آباد، تعویض سیستم روشنایی باند (تعویض چراغ های هالوژن با LED) از جمله این پروژه ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین نصب سیستم اپروچ دو سر باند و تعویض چراغ های پاپی آسیب دیده از سیل ۹۸ و فلایت چک و درج در AIP،خرید و نصب سیلومتر هواشناسی،تهیه و نصب گیرنده و فرستنده به همراه احداث ساختمان و محوطه سازی و افزایش امنیت و ایمنی با احداث دیوار و فنس های حفاظتی آسیب دیده از سیل ۹۸ و خرید و نصب راه بند ضد تروریستی از دیگر پروژه های قابل افتتاح هستند.

کاملی تصریح کرد: علاوه بر این، خرید و نصب دوربین های پایش تصویری به همراه شبکه فیبرنوری، بهسازی و تجهیز و ارتقاء سیستم های تاسیسات مرکزی، احداث نمازخانه های اداری و ترمینال مطابق با طرح یکپارچه شرکت فرودگاه ها،بهسازی اماکن و ابنیه فرودگاهی آسیب دیده از سیل فروردین ۹۸ به همراه ساماندهی رودخانه ها، مسیل ها و کانال های آبرو،ارتقاء سطح ایمنی و آتش نشانی فرودگاه با خرید خودرو های کفساز، پیشرو، برف‌روب و اوره پاش، خرید سیستم سوئیچینگ از اقدامات فرودگاه خرم آباد در دهه فجر است.

مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: ایجاد زیرساخت‌های مرز هوایی- گمرک، گذرنامه و سالن های ورودی و خروجی،توسعه دکل های روشنایی اپرون و محوطه های فرودگاه و بلوار ورودی با استفاده از چراغ های LED کم مصرف،محوطه سازی و زیبا سازی محیطی، هوشمند سازی مصرف آب، برق و گاز به منظور کاهش مصرف حامل های انرژی، اجرای کامل شبکه فیبر نوری اصلی و رزرو، ارتقاء سیستم اطلاعات پرواز و FIDS و توسعه و بروز رسانی سیستم پاسخگویی تلفنی با نصب و راه اندازی سانترال جدید و سامانه ۱۹۹ از دیگر اقدامات مهم و قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری هستند.