افتتاح ۱۹ طرح برق رسانی در دلفان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: ۱۹ طرح برق رسانی همزمان با ششمین روز از ایام دهه فجر با حضور استاندار لرستان در شهرستان دلفان به افتتاح و بهره برداری رسید.

به گزارش قاب خبر: فریدون خودنیا افزود: این طرح ها شامل برق رسانی به ۷ روستا، احداث شبکه فشار متوسط شرکت صنعتی سراب غضنفر و ۱۱ طرح‌احداث فیدر، نصب دستگاه های حفاظتی و بازسازی و بهینه سازی شبکه متوسط و نصب ۲۰۰دستگاه چراغ روشنایی است.

خودنیا اظهار کرد: برای اجرای این ۱۹ طرح برق رسانی در شهرستان دلفان، هزینه ای بالغ بر ۴۳۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

خودنیا گفت: لرستان یکی از استان‌های شاخص در برق رسانی روستایی است، هفت روستای رهزلی، اسلام آباد دولیسکان، فرخ آباد کاکاوند، چشمه گوزان سفلی، یوسف‌آباد سرخانچوب، گل زرد کنگاور و الماس آباد میرآقا در شهرستان دلفان برق رسانی شدند.

وی ادامه داد: احداث دو فیدر جهت تغذیه شهر نورآباد ،احداث دو فیدر فشار متوسط جهت تغذیه بخش کاکاوند و دهستان چواری، احداث شبکه فشار ضعیف در نقاط مختلف شهرستان نوراباد ،احداث معابر درون بلواری در شهرک امام (ره) و نصب تجهیزات حفاظتی و مانوری و اصلاح و بهینه سازی شبکه برق بیش از ۵۰ عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با اشاره با کاهش تلفات برق در استان افزود: از ۵ سال گذشته پرتی برق استان نزدیک به ۱۳ درصد بوده که در حال حاضر این تلفات هشت و نیم درصد می باشد و یکی از استان های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: کل شبکه های فشار ضعیف در سطح استان در بحث تلفات برق، اصلاح و بهینه سازی صورت گرفته که در حال حاضر نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار را جایگزین سیم مسی کرده‌ایم و در حال حاضر یکی از استان‌های کشور هستیم که شبکه فشار ضعیف سیمی وجود در آن وجود ندارد.

خودنیا با اشاره به کنتورهای هوشمند در سطح استان افزود: استان لرستان استانی است که در بحث هوشمند سازی تمام کنتور های ولتاژ اولیه و ثانویه مشترکین به صورت دیجیتال و هوشمند می باشند و یکی از استان های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به نیروگاه‌های تولید پراکنده در سطح استان اشاره کرد: در هر شهرک صنعتی استان یک نیروگاه تولید پراکنده توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده و هر نیروگاه تولید پراکنده ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد ریال ارزش آن می باشد و در فصل تابستان در شهرک‌های صنعتی مشکل برق وجود نداشته است.