افتتاح تنها مرکز اهدای خون بانوان کشور در بروجرد

قاب خبر: مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: امسال در هفته دولت تنها مرکز اهدای خون بانوان کشور در بروجرد افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش قاب خبر:  علی سوری بیان کرد: سازمان انتقال خون تنها متولی تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور است.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۴۰۰ تنها چهار پایگاه انتقال خون در لرستان وجود داشت که با شروع به کار دولت سیزدهم و اهتمام ویژه دولت بر رفع کمبودها و محرومیت زدایی به ویژه در حوزه درمان، سال گذشته تعداد هفت پایگاه انتقال خون جدید و یک سردخانه نگهداری پلاسما با ظرفیت ۵ هزارو ۵۰۰ واحد در استان به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل انتقال خون استان افزود: امسال همزمان با هفته دولت، پایگاه های فرآوری خون شهرستان های کوهدشت و دورود نیز با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهند رسید‌.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال، تنها مرکز اهدای خون بانوان کشور در شهرستان بروجرد راه‌اندازی می‌شود و همچنین قسمتی از این مجموعه برای نگهداری کودکان و نونهالان با نصب وسایل بازی استاندارد اختصاص یافته است.

سوری با اشاره به آمادگی انتقال خون لرستان برای افتتاح مراکز اهدای خون شهرستان های چگنی و معمولان، عنوان کرد: همچنین در هفته دولت، چهار دستگاه خودرو به ناوگان انتقال خون استان افزوده می شود.