احداث ۲۲ سایت شهری تلفن همراه در سالجاری

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: طبق برنامه ریزی وزارتخانه ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری خانگی در طول چهار سال در کشور احداث می‌شود و در صورت تامین اعتبار ۳۳ هزار پورت در لرستان درنظر گرفته شده است.

به گزارش قاب خبر: نبی الله شمسی فر تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سال‌جاری احداث ۲۲ سایت شهری تلفن همراه، تغییر ۱۳ سایت و ارتقای تکنولوژی ۱۴۰ سایت در دستور کار است.

وی ادامه داد: اما تاکنون برنامه توسعه‌ای حوزه روستایی و جاده‌ای به صورت قطعی ابلاغ نشده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به پروژه فیبرهای نوری در استان اشاره کرد و گفت: در لرستان ۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری وجود دارد که ۷۹۰ کیلومتر آن در حوزه شهری، ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه روستایی و ۸۴۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهری است.

وی عنوان کرد: پروژه فیبر نوری خرم‌آباد- کوهدشت با طول ۵۰ کیلومتر، پروژه پلدختر-معمولان-ویسیان با طول ۸۷ کیلومتر و پروژه نورآباد- سرکشتی با طول ۵۲ کیلومتر در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: همچنین پروژه آزادراه خرم‌آباد- پل زال با طول ۱۳۴ کیلومتر نیز تامین اعتبار شده است.

شمسی فر بیان کرد: احداث پروژه شاپورآباد به سد رودبار از مصوبات هیئت دولت به استان است و اقدامات و رایزنی ها برای تامین اعتبار و کار در دستور کار قرار دارد.

شمسی فر بیان کرد: ۱۲۰ هزار پورت adsl منصوبه در لرستان وجود دارد که ۷۰ هزار پورت فعال است و در سالجاری ۱۶ هزار پورت adsl (اینترنت پرسرعت در بستر سیم تلفن) خانگی در استان واگذار می‌شود.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون تغییر adsl به vdsl آغاز شد و در این حوزه یک هزار و ۱۰۰ پورت vdsl واگذار خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان اظهار کرد: ضریب نفوذ همراه اول در استان ۱۳۰ درصد است به گونه ای که ضریب پوشش در حوزه شهری ۹۸ درصد و در حوزه روستایی و جاده‌ای بیش از ۹۵ درصد است.

شمسی‌فر عنوان کرد: دو میلیون و ۳۰۰ هزار سیمکارت همراه اول در استان وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و ۴۵۰ هزار سیمکارت همراه اول فعال است.

وی افزود: از این تعداد سیم کارت ۲۳۵ هزار عدد سیم کارت دائمی و مابقی اعتباری هستند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: برای این تعداد سیمکارت همراه اول ۵۹۰ دکل در استان وجود دارد که به دو هزار و ۲۸۰ تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم تلفن همراه مجهز هستند.