اجرای برنامه های حفاظتی ویژه سمندر در لرستان

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: برنامه های حفاظتی ویژه همزمان با ایام پایانی سال در زیستگاه های سمندر لرستانی اجرا می شود.

به گزارش قاب خبر: محمد نبی حسنوند تصریح کرد: برنامه های حفاظتی ویژه در زیستگاه‌های این گونه اندمیک تا ابتدای سال جدید توسط اداره‌کل محیط زیست لرستان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: راه اندازی پاسگاه محیط بانی فصلی در مسیر کول چپ واقع در منطقه حفاظت شده شادابکوه، گشت و کنترل مداوم در سطح زیستگاه های این گونه نادر با استفاده از نیروهای محیط بان استان، تشدید نظارت بر ورود و خروج تورهای گردشگری به زیستگاه‌ها و هماهنگی با نیروهای نظامی، انتظامی و جوامع محلی اجرایی می شود.

حسنوند گفت: این اقدامات به منظور پیشگیری از هرگونه قاچاق احتمالی گونه سمندر در ایام پایانی سال صورت می‌گیرد.

وی به سودجویان و متخلفان زیست محیطی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش حیات وحش هشدار داد و اظهار کرد: برخورد قاطع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان با این اقدام تهدید کننده این گونه ارزشمند، در ایام پایانی سال تشدید می شود.

حسنوند عنوان کرد: از تمام دستگاه های دولتی، تشکل‌های زیست محیطی، دوستداران محیط زیست و جوامع محلی درخواست می شود اداره کل محیط زیست استان را جهت حفظ تنوع زیستی و گونه های ارزشمند جانوری به خصوص سمندر لرستانی یاری کنند.