آمادگی لازم برای پیشگیری و اطفاء حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست

قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: امسال در استان باران رحمت الهی و سال پر بارشی داشته‌ایم و این بارندگی مناسب باعث رویش گونه‌های مختلف گیاهی در استان شده‌ است درنتیجه احتمال بروز آتش سوزي در مراتع و جنگل‌ها را در فصل خشک سال دوچندان نموده است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: علی سالاروند افزود؛ در جهت جلوگیری از وقوع آتش سوزی یا کاهش خسارات ناشی از آن لازم است محیط‌زیست در کنار نهادها و ارگان‌های دیگر، هماهنگی و آمادگی های لازم را کسب نماید.

وی بیان کرد: ایجاد آتش سوزی های سهوی و گاها عامدانه از سوی افراد ناآگاه باعث از بین رفتن زیستگاه، درختان و حیات وحش و گونه‌هایی از جانوران که قادر به نجات خود از زبانه‌های آتش نیستند می‌شود.

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت؛ ادوات و امکانات موجود در اداره کل حفاظت محیط زیست استان در صورت بروز آتش سوزی در مناطق نسبت به وسعت و شرایط توپوگرافی منطقه محدود است .
حسنوند تصریح کرد: لازم است سایر ارگان‌ها در شرایط بحرانی با تمام توان با این اداره کل و اداره کل منابع طبیعی استان همکاری لازم را داشته باشند.

معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضمن ابراز امیدواری در جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی در مناطق، بیشترین تأکید را در پیشگیری از وقوع آتش سوزی داشت.

سپهوند گفت: اقداماتی نظیر احداث آتش‌بر ها با عرض مناسب، آموزش جوامع محلی و همچنین افزایش ضریب حفاظتی در این ایام می‌تواند از بروز آتش‌سوزی و یا کاهش خسارات آن به زیستگاه‌های طبیعی استان مهم باشد.