آغاز فصل داشت در لرستان

قاب خبر: کارگاه آموزشی با اولویت مبارزه با عوامل خسارت زا، کالیبراسیون، بهداشت و ایمنی سمپاش ها، آموزش استفاده از پهپاد ها در پلدختر بعنوان دروازه شروع مرحله داشت استان به صورت میدانی در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی جایدر برگزار شد‌.

به گزارش قاب خبر: مدیر جهاد کشاورزی  پلدختر  گفت: این شهرستان با سطح زیر کشت حدود ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی دیم و ۱۳ هزار هکتار اراضی آبی یکی از شهرستان‌های پیشرو در زمینه مبارزه با علفهای هرز می باشد.

جمشیدی عنوان کرد؛ سطح مبارزه با علف های هرز در شهرستان، سال گذشته چیزی حدود ۱۵,۱۰۰ هکتار بوده است و در سال زراعی جاری تاکنون میزان ۱,۶۵۰ هکتار در مزارع گندم آبی و ۱,۶۰۰ هکتار در مزارع دیم شهرستان عملیات مبارزه با علف های هرز صورت گرفته است.

رئیس اداره حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: مصرف بهینه سموم، کاهش مصرف سم و راندمان بالای عملکرد در نهایت جهش تولید را در سال اقتدار و امنیت غذایی ایجاد خواهد کرد .

پیرزادی اظهار کرد؛ بر اساس آمار فائو اگر سالانه عوامل خسارت زا کنترل نشوند چیزی حدود ۴۰ درصد به محصولات کشاورزی خسارت وارد می شود، در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی لرستان با استفاده از بسیج همه امکانات و همکاران کلاس های آموزشی و کارگاه های عملی را به جهت انتقال آموزش های لازم به عموم کشاورزان گرامی برگزار خواهد کرد.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز عنوان کرد؛ کشاورزی استان دومین سالی است که از ظرفیت پهپادها به عنوان یکی از تکنولوژی های روز دنیا به موازات سمپاش های زمینی استفاده می کند و در همین راستا امسال نیز با بیش از ۶ هزار دستگاه سمپاش دنباله بند آمادگی لازم را در مبارزه با آفات، امراض، بیماری های گیاهی و علف های هرز تمام مزارع استان را به دو صورت هوایی و زمینی داریم.

صفایی با اشاره به اهمیت وارد شدن تکنولوژی روز دنیا و قرن ۲۱ در صنعت کشاورزی، از تولیدکنندگان هم استانی خواست تا در کلاسهای آموزشی و ترویجی سازمان شرکت کنند