آغاز فرآیند اشتراک پذیری برای نصب علمک گاز در شول آباد

قاب خبر: استاندار لرستان گفت: عملیات گازرسانی به شهر شول آباد الیگودرز به اتمام رسیده و فرآیند اشتراک پذیری برای نصب علمک ها آغاز شده است.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار تصریح کرد: پروژه گازرسانی به این شهر به دلیل توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی منطقه، یکی از خاص ترین طرح های زیرساخت گاز رسانی در لرستان از حیث ضوابط فنی و اجرایی بود.

وی ادامه داد: ۴۲کیلومتر خط تغذیه و ۱۱۰ کیلومتر خط توزیع در این منطقه عمدتا با زیر بنای سنگی و با عبور از رودخانه های خروشان اجرا شده است و پس از اشتراک پذیری، ۶ ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت های مختلف نصب می شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: تاکنون یکهزار میلیارد ریال در این راستا هزینه شده است.

وی افزود: با تصویب دولت در بهار ۱۳۹۰ روستای شول‌آباد سفلی مرکز بخش ززوماهرو از توابع شهرستان الیگودرز در لرستان پس از تجمیع با روستاها و نقاط جمعیتی شول‌آباد علیا، دلسوران، درخت چمن، آثار، سرلک، خدادادکش علیا و سفلی از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر شول‌آباد نام‌گذاری شد.

استاندار لرستان بیان کرد: شهر شول‌آباد و روستاهای اطراف آن شامل بخش زز و ماهرو شهرستان الیگودرز با جمعیت بیش از ۲۱ هزار نفر در شرق استان قرار دارد که نیمسال دوم سال سرمای زیر صفر درجه را بارها و بارها تجربه می کنند و بر اساس گزارش های هواشناسی دمای برخی نقاط این منطقه در زمستان تا ۲۰ و حتی ۳۰ درجه زیر صفر هم می رسد.

وی تصریح کرد: این پروژه یکی از پروژه های مهم مصوب دور اول سفر رییس جمهور در آذرماه ۱۴۰۰ به لرستان است که ۸۵۰ میلیارد ریال برای آن مصوب شد و هم اکنون در آستانه بهره برداری قرار دارد.

استاندار لرستان گفت: تسریع در اتمام گازرسانی به شهر شول آباد، مصوبه مورد تاکید رییس جمهور و شرکت ملی گاز بود که این طرح هم اکنون با پیش بینی بهره مندی سه هزار و ۵۵۵ نفر در قالب یک هزار و ۲۰۰ خانوار ساکن در مسیر اجرای طرح به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ضریب نفوذ گازرسانی لرستان در مجموع شهری و روستایی به ۹۹ درصد رسیده است و ضریب نفوذ گاز روستایی در استان به ۹۷.۸ درصد رسیده که ۱۲.۸ درصد بالاتر از متوسط کشور است.