آغاز سرشماری زنبورستان های لرستان در مهرماه

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی لرستان از آغاز سرشماری زنبورستان های استان از ۱۶ تا ۲۸ مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش قاب خبر: داوری با اشاره به وضعیت سرشماری زنبورستان ها، بیان کرد: در بحث سرشماری در زنبورستان های استان طی سال‌های گذشته به علت بیماری کرونا تعطیل بود و هیچ گونه سرشماری انجام نشد، اما امسال با رفع این بیماری قرار است از ۱۶ تا ۲۸ مهرماه امسال سرشماری زنبورستان ها انجام شود.

وی افزود: آمارهای که در این سرشماری انجام می شود باید مبتنی بر واقعیت ها و بزدید میدانی باشد، که متاسفانه در گذشته چون آمارها به شکل سنتی انجام می شد خیلی دقیق  نبود  اما در حال حاضر با راه اندازی سامانه ها و بازدید میدانی و نظارت های مستمر از زنبورستانها این مشکل حل شده است.

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه زنبورستان ها باید تبدیل به یک صنعت اقتصادی در استان شود، گفت: لرستان دارای ظرفیت های بالقوه در حوزه زنبورستانها است که باحمایت از آنها می توان به پایلوت و قطب تولیدعسل  تبدیل و در اشتغال زایی موثر باشد.

وی تصریح کرد: با حمایت ها و سرمایه گذاری در حوزه زنبور عسل  نه تنها شاهد جهش اقتصادی  در استان خواهیم شد، بلکه شرایط اقتصادی زنبورداران به طور مطلوب تغییر خواهد کرد.

داوری به نقش زنجیره های تولید و تعاونی ها در توسعه و برند سازی تولیدات زنبورستانها در استان اشاره کرد و گفت: از راهبردهای اصلی در توسعه زنبورستانهای استان  مشارکت زنبورداران در ترکیب زنجیره و فرآوری فرآورده های آن و برندسازی است و با آموزش و یافته علمی به زنبورداران و سازماندهی زنبورداران بتوانیم گام های مناسبی در جهت توسعه این صنعت در بازارهای مصرف برداریم.