تاکید بر رفع تداخلات اراضی کشاورزی در لرستان

اختصاصی قاب خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی هویت بخشی به کشاورزان است، که این هویت بخشی به کشاورزان با صدور اسناد کشاورزی محقق می‌شود.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: سید عماد شاهرخی در دیدار با حجت الاسلام سرلک، نماینده ولی فقیه در شهرستان الیگودرز بیان کرد: در سال ۱۳۹۴ قانونگذار فرصتی را به دولت داد تا اختلافات با بهره‌برداران بخش کشاورزی در خصوص مالکیت اراضی را در قالب کارگروه رفع تداخلات رفع کرده و هزینه‌های مربوط به طرح دعاوی در محاکم قضایی در این زمینه را کاهش دهد.

وی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و لزوم تسریع در امر تحقق برنامه ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی در زمینه رفع تداخلات و صدور اسناد کشاورزی تأکید کرد.

شاهرخی عنوان کرد: طرح صدور اسناد برای اراضی کشاورزی جزو طرح‌های محوری وزارت و به طور جدی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان است که امیدواریم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اتمام به موقع این طرح در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: یکی از اهداف مهم طرح رفع تداخلات ، پایان بخشیدن به دغدغه‌های کشاورزان و سهولت بخشیدن به صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و بهبود تولیدات کشاورزی است.

شاهرخی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد رفع تداخلات در دولت سیزدهم صورت گرفته است و برنامه ریزی وزارت جهاد بر این مبنا است که تا پایان سال رفع تداخلات اراضی به اتمام برسد.

وی افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد سرعت بخشیدن به انجام وظایف محوله در جهت اتمام امورات رفع تداخل اراضی زراعی و ملی است که هدف اصلی رسیدن به تعیین حقوق متقابل دولت و مردم و تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و کاهش پرونده‌های قضایی در حوزه زمین‌های زراعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر ضرورت یکپارچه سازی اراضی، اظهار کرد: نیاز است در این زمینه کار با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند، به نظر می‌رسد آبیاری تحت فشار اهرم خوبی برای یکپارچه سازی اراضی باشد.

وی گفت: مورد دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد شناسایی اراضی مستعد برای سرمایه‌گذاری است، احیا و راه اندازی واحد‌های تعطیل و غیر فعال با استفاده از ظرفیت‌ها نیز ضروری است.

شاهرخی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ارزیابی طرح جهش تولید در دیمزارها سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، رتبه سوم را در بین ۲۱ استان به خود اختصاص داد.

وی افزود: این در حالی است که در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ سازمان جهاد کشاورزی لرستان رتبه ۱۴ را داشته است که با این تفاسیر سازمان جهاد کشاورزی لرستان با ۱۱ پله صعود رتبه سوم را کسب کرده است.