سرویس‌های بیمه ویژه کارگران ساختمانی و رانندگان غیرحضوری می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سرویس‌های جدید غیرحضوری ویژه کارگران ساختمانی و رانندگان در آینده نزدیک در دسترس بیمه‌شدگان قرار خواهد گرفت، این سرویس ها با هدف تسهیل و غیرحضوری شدن کامل ارائه خدمات و تکریم ذینفعان و افزایش شفافیت ایجاد می‌شود.

به گزارش قاب خبر، مصطفی سالاری افزود: مراجعه به شعب و رفت و آمدها به مراکز اجرایی سازمان تامین اجتماعی باید به کمترین حد ممکن برسد و ذینفع بدون مراجعه، درخواست خود را ارائه و نتیجه را مشاهده کند.

وی با تأکید بر اخذ نظرات همکاران استان ها برای رفع مسائل سازمانی تصریح کرد: برای ارائه بهترین خدمات باید تعامل با دستگاه‌های مختلف را تقویت کنیم و ارتباط دوطرفه مناسبی برقرار باشد تا امور بیمه‌شدگان به بهترین نحو صورت گیرد.

سالاری با اشاره به تشکیل کارگروه ملی بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: این کارگروه در سطوح ملی، استانی و شعب سازمان برای پیگیری بیمه این قشر زحمتکش تشکیل شد تا علاوه بر نظم‌دهی امور و افزایش شفافیت اطلاعات، زمینه افزایش پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی واقعی با مشارکت گروه‌های اجتماعی ذینفع فراهم شود.

سالاری گفت: کلیات قانون بیمه رانندگان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و جزئیات آن به‌زودی در صحن علنی مجلس مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد، امیدوارم با تصویب این طرح، امکان بیمه‌شدن تمامی رانندگان کشور با تأمین منابع پایدار فراهم شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه بر تسریع در اجرای تفاهم‌نامه‌های جداگانه میان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد و افزود: منابع بیمه هنرمندان و ورزشکاران بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها از محل کسورات بیمه‌ای رشته‌های فعالیت‌های مرتبط تأمین خواهد شد تا افراد بیشتری از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند و منابع پایدار مالی آن نیز توسط دستگاه متولی فراهم شود.

وی با اشاره به مزایای داشبورد طراحی شده که در اختیار دستگاه مربوطه قرارخواهد گرفت، اضافه کرد: با تکمیل این پروژه، تحولی اساسی و مهم بر مبنای خدمات دیجیتال در ارتباط مابین نهادهای متولی گروه‌های هدف و سازمان تأمین اجتماعی رقم می‌خورد.