جشنواره ملی تئاتر در خرم‌آباد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: سی و ششمین جشنواره تئاتر ۱۲ تا ۱۴ آبان‌ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش قاب خبر: اعظم روانشاد بیان کرد: برگزاری این جشنواره می‌تواند زمینه‌ای برای اجرای جشنواره‌های ملی تئاتر در سطح استان باشد، برای رعایت حقوق شهروندی و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی می‌توان از ظرفیت تئاتر استان بهره‌گیری کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند برای توسعه شاخص‌های فرهنگی و هنری در استان با مدیریت شهری تعامل داشته باشند، افزود: هنرمندان استان همواره در جشنواره‌های مختلف تئاتر مانند فجر افتخارآفرینی کرده‌اند.

روانشاد با اشاره به اینکه این جشنواره ۱۲ تا چهاردهم آبان‌ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود، از همکاری‌های سازمان فرهنگی، هنری  و شهرداری خر‌م‌آباد در برگزاری دوره سی و پنجم جشنواره تقدیر کرد و افزود:  مشارکت شهرداری‌ها با انجمن هنرهای نمایشی استان باعث پیشرفت و پویایی بیشتر تئاتر استان‌ خواهد شد.

روانشاد با اشاره به اجرای نمایش‌های حمایت‌شده در طرح شهید آوینی در لرستان گفت: تئاتر خیابانی می‌تواند با ویژگی‌های اجرایی خاص خود تأثیر بسزایی در روند توسعه فرهنگی شهری ایفا کند.

در این جلسه اسفندیار علیزاده، مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه این سازمان آمادگی گسترش همکاری‌های مشترک را دارد، بر همپوشانی نقاط ضعف و قوت برای اجرای فعالیت‌های مشترک فرهنگی هنری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تأکید کرد و افزود: این سازمان در اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی برای ارتقای فکری و ذهنی شهروندان با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همکاری می‌کند  و آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مشترک با فعالان این حوزه و گروه‌های نمایشی اعلام شد.