مراقب کلاهبرداری های اینترنتی در ایام اربعین باشید 

رئيس پليس فتا استان در خصوص کلاهبرداري‌هاي احتمالي به بهانه اربعين حسيني(ع) هشدار داد.

به گزارش قاب خبر، سرهنگ حسین سپه وند اظهار کرد: مجرمان سایبری همواره از هر موقعیت و مناسبتی استفاده کرده و سعی در فریب افراد و کلاهبرداری از آنان را دارند.

وی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی(ع)، رعایت برخی از نکات ایمنی سایبری از سوی زوار، جهت پیشگیری از هر گونه سوء استفاده مجرمان سایبری ضروری است.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به اینکه تبلیغات فریبنده از ترفندهای مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی و شخصی افراد است، گفت: فعالیت کلاهبردارهای اینترنتی یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه‌ای است که از ثبت نام کنندگان مراسم عظیم پیاده‌ روی اربعین صورت می‌گیرد و ناآگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد کرد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: مجرمان سایبری به بهانه های مختلفی از جمله ثبت نام فوری ، گرفتن پاسورت و … زائران مشتاق را به لینک‌های آلوده هدایت می‌کنند و اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت می‌برند،

سرهنگ سپه وند افزود: با توجه به قرار گرفتن در ایام پیاده روی اربعین، کلاهبرداران سایبری با انجام کارهای تبلیغاتی و با ترفندهای مختلف مانند بسته اینترنت رایگان ویژه اربعین، ثبت نام در تورهای اربعین و اعزام و … سعی در کلاهبرداری از افراد دارند، در صورت برخورد با اینگونه پیام‌ها توجهی نکرده و در صورت معرفی لینک، جهت پیشگیری از هر گونه سرقت اطلاعات، به هیچ عنوان بر روی آن لینک کلیک نکنید.

وی خصوص ثبت نام برای سفر زیارتی کربلا گفت: زائران برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه کرده و از ارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری نموده  و این مدارک را در سایت‌های غیرمجاز بارگزاری نکنند.

رییس پلیس فتا  استان لرستان به هموطنان توصیه کرد: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانیwww.fata.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.