گازرسانی به یکهزار و ۳۳۶ صنعت و روستای لرستان در دولت سیزدهم

قاب خبر: مدیرعامل شرکت گاز لرستان امروز ۱۸ آبان ماه در آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به شهر شول آباد الیگودرز و ۳۸ روستای تابعه، گفت: ۳۹۰ روستا و ۹۴۶ واحد صنعتی استان در طی فعالیت ۲ ساله دولت سیزدهم از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

به گزارش قاب خبر: کرم گودرزی تصریح کرد:‌ علاوه بر این شرکت گاز لرستان در اجرای پنج مصوبه سفر سال ۱۴۰۰ آیت الله رییسی به استان پیشرو است.

وی عنوان کرد:‌ پنج مصوبه سفر به این شرکت ابلاغ شد که گازرسانی به ۱۱۳ روستا با یکهزار و ۶۹۰ میلیارد ریال بعد از ۶ ماه سفر محقق شد و هزینه های گازرسانی به منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز توسط شرکت گاز پرداخت شده است.

گودرزی گفت:‌ همچنین گازرسانی به واحد آهک صنعتی هیدراته پلدختر از محل مصوبه شورای اقتصاد تامین اعتبار شد و به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر استانی رییس جمهور در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان تصریح کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژه گازرسانی به شهر تازه تاسیس شول آباد نیز مصوبه سفر بود که امروز با یکهزار میلیارد ریال اعتبارو گازرسانی به یکهزار و ۲۰۰ خانوار در فاز اول افتتاح شد.

وی ادامه داد: همچنین گازرسانی به محور بزنوید شهر تازه تاسیس تیتکان نیز به عنوان آخرین مصوبه با دو پیمانکار در حال انجام است پیشرفت ۴۲ درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۳۳ شهر استان ۳۲ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و ضریب نفوذ گازشهری ۹۹.۹۷ درصد است و از سه هزار و ۴۲۹ روستای واجد شرایط گازرسانی لرستان ۲ هزار و ۳۴۸ روستا معادل ۹۷.۹ درصد از این خدمت برخوردار هستند.

گودرزی افزود: در مجموع ضریب گازرسانی شهری و روستایی در لرستان به ۹۹.۳ درصد رسیده که با توجه به شرایط رویشی و سخت گذری منطقه زاگرس کار بزرگی است.

وی گفت: از مجموع ۱۹۷ روستای واجد شرایط الیگودرز نیز ۱۳۶ روستا از نعمت گاز بهره مند هستند و ضریب نفوذ گازروستایی در این منطقه ۹۲.۱۳ درصد است.