پدافند غیرعامل پایدارترین روش برای مصون سازی و کاهش آسیب پذیری

قاب خبر: استاندار لرستان و رئیس شورای پدافند غیرعامل استان، طی پیامی هفته پدافند غیرعامل را تبریک و گفت: بدون شک پدافند غیرعامل یکی از پایدارترین روش‌هایی است که بسترهای مصون‌سازی، پایداری، امنیت و کاهش آسیب‌پذیری را در جامعه فراهم می‌سازد.

به گزارش قاب خبر: در متن پیام فرهاد زیویار آمده است:

“پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه یا توجیهی متوقف شود. ” مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

امروزه با توجه به شرایط جهانی ، تهدیدات در حال تغییر و تحولات اساسی است در این وضعیت توجه اصولی به مبانی پدافند غیرعامل باعث بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات و اقدامات دشمن می‌شود و چنان‌چه تفکر مدیریتی یک مجموعه‌ بر مبنای رعایت هر چه بیشتر اصول پدافند غیرعامل استوار شود، آینده‌ پایدارتری در انتظار مجموعه خواهد بود.

بدون شک پدافند غیرعامل یکی از پایدارترین روش‌هایی است که بسترهای مصون‌سازی، پایداری، امنیت و کاهش آسیب‌پذیری را در جامعه فراهم می‌سازد.

آگاهی از پدافند غیر عامل و آشنایی و اجرای آن باعث تقلیل آسیب‌پذیری و کاهش خسارت و صدمات تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی کشور می‌شود.

اینجانب هفته پدافند غیرعامل را به همه فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه خطیر تبریک می‌گویم و ضمن قدردانی از دستاورد‌های این حوزه؛ امید می رود مردم شریف با توانمند‌سازی هرچه بیشتر در حوزه پدافند غیرعامل به منظور مقابله با تهاجمات خصمانه احتمالی و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و غیر طبیعی و پیشگیری از تلفات انسانی با هدف کاهش آسیب‌پذیری استان، مسئولان را یاری نمایند.