۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سهمیه یکساله وصول مالیات لرستان

مدیرکل امور مالیاتی لرستان در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی گفت : سال گذشته یک هزار و ۲۳۷ درخواست بخشودگی جرائم داشتیم که یک هزار و ۲۲۵ درخواست یعنی ۹۹ درصد مشمول بخشودگی شدند.

به گزارش قاب خبر، صالحی اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱، ۱۰۵ هزار اظهار نامه مالیاتی داشته‌ایم، اظهار کرد: از این تعداد ۸۰ هزار و ۲۶۹ پرونده مشمول تبصره ماده ۱۰۰ شدند، سال گذشته هم ۸۰ هزار و ۲۷۱ پرونده مشمول تبصره ماده ۱۰۰ شدند.

به گفته وی از ۸۰ هزار پرونده مشمول تبصره ۱۰۰ سال گذشته، مالیات ۴۹ هزار پرونده صفر و مالیات ۱۹ هزار پرونده کمتر از ۵ میلیون تومان تعیین شد.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: مالیات ۸۵ درصد از پرونده‌های مشمول تبصره ماده ۱۰۰ صفر یا کمتر از ۵ میلیون تومان مشخص می باشد.

صالحی سهیمه وصول مالیات ۴ ماهه استان را ۹۷۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این رقم تاکنون ۵۷۱ میلیارد تومان آن یعنی ۵۸ و ۴ درصد آن محقق شده است.
وی سهمیه یک ساله وصول مالیات استان را ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان به سهم عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده استان هم اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۱، ۲۵۰ میلیارد تومان و سال گذشته ۳۰۵ میلیارد تومان سهم استان از محل عوارض مذکور بوده که بین شهرداری و دهیاری توزیع شد.

صالحی در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی هم توضیح داد: ۱۲۳۷ درخواست بخشودگی جرائم داشتیم که ۱۲۲۵ درخواست یعنی ۹۹ درصد مشمول بخشودگی شدند، عمده این بخشودگی هم شامل واحد‌های تولیدی و صنعتی بود.

وی گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و املاک اجاری ۳۱ تیر، مالیات بر ارزش افزوده ۳۱ مرداد و اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و تبصره ماده ۱۰۰ و، ۱۵ مرداد است.

استاندار لرستان هم در این دیدار مالیات را یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های نظام حاکمیت عنوان کرد و گفت: ایجاد امنیت، سلامت، ارتباطات و سایر نیازهای کشور مستلزم اعتبار است که بخش قابل توجهی از آن از طریق مالیات تامین می شود.

ابوطالب شفقت بیان کرد: مبارزه با فرار مالیاتی یکی از مهمترین برنامه‌های اداره کل امور مالیاتی است که با همراهی سایر دستگاه های ذیربط باید در مسیر خاص خودش انجام شود.

وی اظهار کرد: مالیات هزینه ای است که مردم برای تامین نیازهای اجتماعی خود پرداخت کرده و در نهایت برای خود مردم هزینه می شود.

استاندار لرستان گفت: مبارزه با فرار مالیاتی یکی از مهم ترین برنامه‌های اداره کل امور مالیاتی است که با همراهی سایر دستگاه‌های ذیربط باید در مسیر خاص خودش انجام شود.