۳۰۰ هزار میلیارد آورده مردم برای نهضت ملی مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است.

به گزارش قاب خبر از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل نوروزی گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تا به امروز آورده مردم برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن است و تاکنون ۷۵۵ هزار قرارداد بانکی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن منعقد شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر از دولت‌های قبلی به دولت سیزدهم رسید.

وی گفت: تا به امروز از این تعداد ۱۲۴ هزار واحد در کل کشور به بهره برداری رسیده و ۱۲۴ هزار واحد دیگر باقی مانده است که به مردم قول می دهیم تا پایان سال آینده کل پرونده مسکن مهر در شهرهای مختلف ببندیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۶۸ هزار واحد مسکن مهر به ۷۵ درصد رسیده و ۳۰ هزار واحد از آنها مشکلات حقوقی و تعاونی دارند که از طریق وزارت تعاون و سازمان ملی زمین پیگیر رفع مشکلات آنها هستیم.

وی گفت: دلیل اصلی عدم پیشرفت و تکمیل واحدهای مسکن مهر آن بوده که دولت در گذشته در پروژه‌های مسکونی نقش پیمانکار را داشته و همین امر دلیل اصلی تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی بوده است. در صورتی که اگر خود مردم کارفرما شوند و ما بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی‌سازی استفاده کنیم سرعت اجرای پروژه‌ها دوبرابر می‌شود و در این بخش دولت باید خود نظارت بر پروژه‌ها را برعهده بگیرد تا سرعت اجرا افزایش یابد.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان‌های بلند پروژه‌های مسکن مهر سبب شد تا تورم بر این پروژه‌ها غالب شود و سرعت اجرای پروژه‌ها طولانی‌تر شود. چرا که هرچه تعداد طبقات بیشتر شود سرعت ساخت کندتر می‌شود. اما در پروژه‌های نهضت ملی مسکن از تجربه‌های مسکن مهر استفاده کردیم و ساخت ساختمان‌های بلند را کنار گذاشتیم.