۱۴ صنعت لرستان تحت حمایت صندوق ملی محیط زیست

قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: جلسه تشریح ظرفیت‌های صندوق ملی محیط زیست و رفع موانع مالی اجرای پروژه‌های محیط زیستی صنایع استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: علی سالاروند گفت: همکاری با صندوق ملی محیط زیست در امر مشارکت و استفاده از تسهیلات کم بهره این صندوق یکی از راهکارهای مهم اساسی در توسعه صنعت و کاهش آلایندگی های صنعتی می‌باشد.

وی افزود: تا کنون ١۴ صنعت در استان لرستان مورد حمایت صندوق ملی محیط زیست قرار گرفته است و بخشی از آن‌ها با دریافت تسهیلات مشکلات محیط‌زیستی صنعت خود را مرتفع نموده اند. همچنین در ادامه از صنعتگران حاضر در جلسه خواست که با ارائه برنامه‌های مدون با اولویت رفع آلودگی‌های آب، خاک، هوا، پسماند و … در استفاده از تهسیلات کم بهره صندوق ملی محیط زیست اقدامات موثری را بعمل آورند و از این ظرفیت مهم برای نیل به صنعت سبز استفاده نمایند.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی محیط زیست گفت: با توجه به ضرورت توجه به مقوله‌ی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست صندوق ملی محیط زیست در سال ١٣٩٣ و با هدف کمک به کاهش آلاینده های محیط زیستی و جلوگیری از تخریب محیط زیست تاسیس شده است.

سجاد انجم شعاع افزود: این صندوق یک نهاد عمومی غیردولتی است که در راستای حفظ محیط زیست به سه روش ارائه تهسیلات کم بهره، مشارکت با صنایع و سرمایه‌گذاری مستقیم در صنایع در راستای حفظ محیط زیست و توسعه صنعت کشور و کاهش بیکاری با صنایع موجود در کشور و سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌نماید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این صندوق با هدف حفاظت از محیط زیست با کمک به بخش‌های خصوصی در صورت ارائه برنامه های پیشنهادی آمادگی پرداخت تسهیلات کم بهره به بهره‌برداران و سرمایه گذاران را دارد اظهار داشت؛ در پرداخت تسهیلات و مشارکت با صنایع اولویت بندی‌هایی صورت می‌گیرد و صنایعی که در شرایطی نیاز به دریافت تهسیلات و مشارکت هستند در اولویت این صندوق قرار دارند.

خالویی مدیرعامل بانک توسعه تعاون استان لرستان گفت با توجه به اینکه ٧٠ درصد سرمایه این بانک در جهت توسعه صنعت کشور می‌باشد و تسریع و تسهیل در توسعه اقتصادی کشور را دارد اظهار داشت: هدف بانک توسعه تعاون تسریع و تسهیل در توسعه اقتصادی و همچنین پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در کشور است و با تمام توان در خدمت صنعتگران استان می‌باشد.

بهمن جعفری، مدیرکل صمت لرستان با اشاره به توجه صندوق ملی محیط زیست به رفع چالش‌های صنعتی استان اظهار کرد؛ بر اساس رسالت کاری در کنار صنایع استان برای حل مسائل و مشکلات آن‌ها بوده و هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نخواهد بود.