گلریزان زورخانه ای برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در لرستان

همزمان با بیست و سومین روز ماه مبارک رمضان، مراسم جشن گلریزان به منظور جمع آوری کمک های نقدی برای حمایت و آزادی از زندانیان جرائم غیرعمد، با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، معاون نیروی انسانی استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، مدیرکل امور زندانهای لرستان، فرمانده هان نظامی، رئیس ستاد دیه استان، روسای ادارات و جمعی از خیرین، در محل زورخانه شاپور نعمت الهی شهرستان خرم آباد برگزار شد.

 به گزارش اختصاصی قاب خبر: جشن گلریزان برای کمک به آزادی۲۵۳ نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی لرستان با حضور طاهری مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، مسئولان استانی و مردم برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: ماه رمضان بهار قرآن است و خداوند در سوره بقره می‌فرماید اگر صدقات خود را ابراز کنید کار خوبی است، اما اگر کمک های خود به فقرا را مخفی کنید، بهتر است.

سید مجید طاهری بیان کرد: جلسات این چنینی در تشویق دیگران به کمک به زندانیان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: دینداری و نوعدوستی مردم لرستان گنجینه بزرگ آنها است و مردم لرستان در برادری، نوعدوستی و مهربانی زبان زد هستند و این گنجینه بزرگ مردم استان است که باید قدردان آن باشیم.

وی افزود: امیدوارم نتیجه‌ای که این مراسم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دارد موجب عاقبت به خیری و نزول رحمت برای همه مردم استان شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: نعمت آزادی آسایش و در کنار خانواده بودن و توفیق انجام کار خیر از مصادیق این نعمات است که باید قدر آن را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی اصالت به کیفیت است و با کمیت نیست گفت: اگر نیت نیکو و اخلاص در عمل وجود داشته باشد یک کار کوچک می‌تواند نزد خداوند بسیار ارزشمند باشد.

طاهری بیان کرد: جشن‌های گلریزان در این استان نه تنها به منظور دستگیری از یک مستمند در بند بلکه بیشتر با هدف فرهنگ‌سازی ونهادینه کردن برخی از قوانین و مقرراتی برگزار می‌شود که جهل به این موضوعات و قوانین است که بسیاری از همشهریان و هموطنان ما را راهی حبس کرده و می‌کند.

وی به عواقب زندانی شدن این افراد ومشکلاتی که در ادامه برای خانواده‌های آنها پیش می‌آید پرداخت و افزود: حبس کسانی که به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد راهی زندان شده‌اند و تنها به این دلیل که استطاعت مالی در پراخت دیه یا بدهی را ندارند علاوه بر اینکه طبق اسناد اسلامی و احادیث متواتر نبوی غیرقابل چندان پذیرفتنی نیست، قابل ذکر است که هزینه‌های هنگفتنی را در بحث رسیدگی قضایی، درمانی و نگهداری به کشور وارد می‌سازد.

طاهری اظهار کرد: فرهنگ‌سازی به منظور رعایت قوانین و بالاخص مقررات راهنمایی و رانندگی بسیاری از هزینه‌های ملی ما کاهش داده و این اعتبارات در بحث آبادانی و سلامت عمومی مردم شریف ایران اسلامی صرف خواهد شد.

وی حمایت همه جانبه خیران و نیکوکاران لرستانی از زندانیان جرائم غیر عمد و ارائه کمک های معیشتی به خانواده زندانیان را ستودنی دانست و بیان کرد: شهرستان خرم آباد در ارائه کمک های انسان دوستانه به زندانیان غیر عمد و خانواده های آن‌ها پیش‌قدم است.