گفتمان سازی؛ راه مقابله با بی حجابی و بدحجابی

اختصاصی قاب خبر: مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی لرستان در همایش جهاد تبیین، حماسه زینبیون با رویکرد دفاع از وجوب حجاب و عفاف، گفت: بی‌شک پدیده «برهنگی» بیماری عصر ماست که دیر یا زود به عنوان یک «بیماری» شناخته خواهد شد. لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است که در قرآن به آن تصریح شده است.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی موسوی تصریح کرد: حجاب یک هدیه‌ای الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده است تا در سایه‌ آن، زنان به سعادت حقیقی خود دست پیدا کنند. حجاب اثرات مختلفی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ما دارد، از این رو بی‌توجهی به مسئله‌ حجاب هرگز به نفع فرد و جامعه نیست.

وی ادامه داد: حفظ حجاب در بخش خانوادگی استواری آن را در پی داشته و کانون خانواده را استحکام می‌بخشد، به طوری که رسیدن به آرامش و اطمینان قلبی و تعادل شخصیتی در پرتو حجاب محقق می‌شود. با حفظ حجاب و پوشش مناسب دختران و زنان، بسیاری از بیماری‌های اخلاقی جنسی ریشه‌کن شده و یا حداقل کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: تدبیری که خداوند به کار برده تا زنان از جمال خود در جهت آرامش بخشی و اعتدال جامعه انسانی بهره گیرند، قرار دادن عنصر حجب و حیا در روح زن است. حیا و عفاف هم برای زنان لازم است و هم برای مردان تا گام از حریم اخلاق بیرون ننهند، اما به دلیل جاذبه‌های خاص و توانمندی‌هایی که خداوند در زن قرار داده عنصر حیا و عفاف ضرورت بیشتری یافته است. امنیت و آرامش خاطر از آثار حجاب اسلامی است.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: انسان در پناه محافظ، احساس آرامش بیشتری دارد. پوشش اسلامی نیز نگهبان زن است، هر چه این پوشش کامل‌تر شود، درصد امنیت زنان بالا می‌رود؛ چرا که پوشش زنان در کاهش مفاسد اجتماعی نقش موثری دارد.

وی ادامه داد: عفاف و پاکدامنی، پیامد نیکوی تقوای الهی و مایه قرب خداوندی است. نوع پوشش زن، معرف شخصیت عفیف اوست که موضع گیری مرد را در برابر او مشخص می‌کند پس باید در این زمینه تلاش فراوان کرد تا این معرف با روش‌های مختلف ماندگار شود. امروزه نسل جوان و خانواده‌ها با فلسفه و ضرورت حجاب، آشنایی لازم را ندارند، لذا برگزاری نشست‌های علمی علاوه بر ضرورت حجاب، آثار اجتماعی، روحی و روانی حجاب را در مورد زنان روشن می‌کند.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از صحبت هایش به راههای مقابله با بی حجابی و بدحجابی گریزی زد و گفت: این مساله به گفتمان نیاز دارد بدین معنی که صدا و سیما با زبان هنر و ساخت فیلم هایی با محتوای قرآنی ، استفاده از ظرفیت خطبا، نویسندگان و… گفتمان حجاب را شکل دهند.

وی افزود: دشمن دیوار فرهنگی کشور ایران را کوتاه دیده است و قصد دارد با وارد کردن فشار و ضربه، هجمه های زیادی را به حوزه فرهنگی کشور وارد نماید.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: باید با فیلم سازان متبحربه جنگ و مقابله با دشمن برویم. الگوی ما معصومین هستند نه سلبریتی که با سفره جمهوری اسلامی به نان و نام رسیده اند اما نمکدان را می شکنند.

وی افزود: این افراد دلقک هستند زیرا هنرمند آن فردی سات که بتواند کاری کند تا خود و دیگران را از شر توهمات رها کند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: موضوع دیگر فرهگ سازی است باید در این راستا قشر جوان دهه ۸۰ را در فضای سیاسی قرار دهیم و پرشش و پاسخ داشته باشند و جواب گوی سوالات باشیم.

وی افزود: فضلا و دانشمند و دانشگاهیانی که افکارشان متاثر از اسلام شناسان است کم نداریم ه بتوانند با پاسخ علمی و منطقی، جوانان را اقناع کنند چون علم و منطق ریشه در قران دارد لذا برای جوانان باور می شود و سپس تغییر رفتار و در نهایت به عادت تبدیل می شود. هر چه هم به عادت تبدیل شود آسان میگردد.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: کارگزاران نظام و مجلس باید برنامه مدون داشته باشند و سازمان های تبلیغات، حوزه علمیه و ارشاد و… ساماندهی شوند.

وی افزود: اقلیت های دینی و مذهبی و… را رها نکنند، شناسایی توطئه های فرهنگی دشمنان، توسعه فرهنگ ازدواج، ترویج استفاده از پوشش های درست، معرفی الگوهای برتر و مناسب، و در نهایت نظارت همگانی، امر به معروف و نهی از منکر را توسعه دهیم.