کمبود منابع و نیرو چالش های پیش روی استاندارد لرستان

اختصاصی قاب خبر: مدیرکل استاندارد لرستان گفت: کمبود منابع و نیرو چالش های پیش روی اداره کل استاندارد لرستان هستند.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: وحید والی‌زاده مرادی اظهار کرد:  یکی از معضلاتی که باعث شده اداره استاندارد در انجام وظایف محوله با مشکل مواجه شود، کمبود نیرو است، در حال حاضر ۶۴ کارشناس‌در اداره استاندارد مشغول فعالیت هستند، وجود ۲۴ کارشناس دیگر برای نظارت بر تولید، بازار و خدمات ضروری است.

وی تصریح کرد: کمبود منابع هم از دیگر چالش‌های این اداره است. اداره استاندارد تنها ۵ خودرو دارد که از این تعداد هم ۳ خودرو فرسوده است.

والی زاده مرادی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور دادستان مرکز استان و شهرداری‌های برگزار شد، استاندارد نبودن تمام زمین‌های بازی مطرح شد.

وی بیان کرد: باید به این نکته هم توجه کنیم که شهربازی از زمین بازی جدا است، زمین‌های بازی متعلق به شهرداری است که به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد لرستان، گفت: پرونده ۵۵ جایگاه سوخت بنزین و گاز استان به کمیسیون ماده ۴۲ ارجاع داده شد و در شرف صدور رأی است.

والی زاده مرادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد در سال ۱۴۰۲ پنج استاندارد اجباری جدید را به وظایف خود اضافه کرد، افزود: خدمات پس از فروش خودرو، حوزه مهد کودک و پیش دبستانی‌ها، خانه‌های سالمندان و هتل‌های یک تا پنج ستاره به خدمات اداره استاندار اضافه شده است.

والی‌زاده مرادی بیان کرد: اضافه شدن این خدمات نقش مهمی در اعتماد مردم به ارائه خدمات دارد، اما نبود نیروی انسانی و کمبود مالی باعث شده در انجام وظایف خود نظارت کامل را نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: اداره‌کل استاندارد یک توان مضاعف برای انجام وظایف ذاتی خود می‌خواهد و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه سازمان برنامه‌ریزی نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

والی‌زاده مرادی  تصریح کرد: استانداردهای کالا و خدمات بر اساس شرایط موجود به لحاظ فنی، اقتصادی و نظایر آن در زمینه ها و سطوح متفاوت بین المللی، منطقه ای، ملی، شرکتی (انجمنی، جامعه ای) و کارخانه ای است و هر کشوری بنا به شرایط موجود، این مهم را انجام می دهد.

وی ادامه داد: تجهیزات مدارس ابتدایی استان در قالب ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، بازرسی و اجرای اجباری استاندارد مهدهای کودک و پیش دبستانی ها تصویب شده است که پس از طی تشریفات قانونی، نظارت های لازم به عمل خواهد آمد.

مدیر کل استاندارد لرستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۳۰۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، ۳۴۳ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی و تعداد سه هزار و ۵۶ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالاها و خدمات صورت گرفته است.

والی زاده مرادی ادامه داد: طی این مدت ۸۶ مورد آزمون باسکول های وسایل نقلیه چرخ دار جاده ای انجام، ۹۴ اظهارنامه صادراتی و وارداتی بررسی و ۲۶۴ گواهینامه ایمنی آسانسور نیز صادر شد.

وی گفت: مدیران کنترل کیفیت باید حداقل سالانه ۱۶ نفر ساعت دوره آموزشی مدیریت زمان، آشنایی با آموزش‌های الکترونیکی، آشنایی با نحوه تدوین استانداردهای ملی و استانداردهای مواد غذایی حلال را در راستای ارتقای سطح علمی و فنی طی کنند که یک هزار و ۲۸۶ نفر ساعت آموزش امسال در این راستا برگزار شده است.