کمبود اعتبارات پیشگیری و اطفای حریق در مناطق چهارگانه محیط زیست

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: پیشگیری و اطفای حریق در مناطق چهارگانه محیط زیست و تالابهای استان ضروری است.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: علی سالاروند خواستار تلاش و اقدامات موثر اعضا جهت انجام هماهنگی های لازم در این خصوص شد.

 وی ضمن تأکید بر اهمیت پیشگیری، آموزش و اطلاع رسانی قبل از وقوع حادثه افزود: با توجه به کمبود اعتبارات باید برنامه ریزی دقیقی جهت هم افزائی جوامع بومی و محلی، تشکلهای مردم نهاد، نیروهای ادارات به ویژه بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی در خصوص همکاری در بحث اطفاءحریق صورت گیرد.

سالاروند با تشریح وضعیت عرصه های طبیعی استان گفت: نقش آموزش و فرهنگ سازی در جلوگیری از آتش سوزی  بوسیله صدا و سیما ، رسانه های نوشتاری و فضای مجازی بسیار مهم و حائز اهمیت است که بایستی در این خصوص جهت پیشگیری و مقابله با حریق اقدامات لازم صورت انجام شوند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست لرستان بیان کرد:  با توجه به کاهش بارندگی پوشش گیاهی مناسبی در اراضی مرتعی و مناطق شکل نگرفته که این موضوع  احتمال آتش سوزی را تا حدودی کم خواهد نمود.

نبی اله قائدرحمتی با اشاره به کاهش علوفه در مراتع استان و هجوم بیشتر دامداران و عشایر به مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، گفت: جهت پیشگیری از این موضوع علاوه بر حفاظت و حراست بیشتر از مناطق و کنترل پروانه چرا باید موضوع واکسیناسیون دامهائی که وارد مناطق می شوند مورد بررسی قرار گیرند تا از این طریق بیماری به حیات وحش منتقل نشود.

قائدرحمتی در خصوص علل آتش سوزی ها اظهار کرد: در بررسی‌های کارشناسان این اداره کل، علل و عوامل بیشتر آتش سوزی‌ها انسانی بوده و می‌طلبد که گردشگران در هنگام ورود به مناطق و عرصه های طبیعی در هنگام روشن کردن آتش نکات ایمنی را رعایت نمایند.