کلنگ زنی ۵ آب بند در دورود و ازنا

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: طرح های آبخیزداری با اهداف مقابله با خشکسالی و تغییر اقلیم، تقویت آب‌های زیرزمینی، پیشگیری از افت سطح زمین و جلوگیری از سیل و روان آب ها در مسیل ها اجرایی می شود.

به گزارش قاب خبر: شیرزاد نجفی بیان کرد: به همین منظور ۱۵میلیارد تومان طرح آبخیزداری در شهرستان های دورود و ازنا کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: احداث سدها و آب بندها در جلوگیری از خشکسالی موثر است زیرا به ازای هر هکتار عملیات آبخیزداری، حدود ۵۳۰ متر مکعب آب ذخیره می شود. 

نماینده مردم شهرستان های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پیرو درخواستی که به اقتضای ضرورت برای تامین آب منطقه از وزیر نیرو و رئیس سازمان منابع طبیعی کشور داشتیم، اعتبار جداگانه ای برای چهار سد خاکی با هدف ذخیره و تامین آب کشاورزی و تقویت آب های زیر زمینی اختصاص یافت.

حسین گودرزی گفت: بخشی از اعتبار آب بند روستای تازران به مبلغ ۲میلیارد تومان با مشارکت خانواده مرحوم افشار از بزرگان این روستا و مابقی از سوی سازمان منابع طبیعی تامین شده است.

وی تصریح کرد: به جز آب بند تازران که بصورت مشارکتی تامین اعتبار شد در هر شهرستان ۲ آب بند تامین اعتبار شده است.

گودرزی عنوان کرد: با اخذ اعتبار ویژه عملیات احداث پنج آب بند در شهرستان ازنا و دورود اجرا و تحولی در حوزه آب کشاورزی ایجاد می شود.