‍ کلنگ زنی کارخانه تولید کولر بدون تسمه غرب کشور در کوهدشت

استاندار لرستان گفت: به مناسبت دهه مبارکه فجر مرکز تصویربرداری ام آر آی بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت افتتاح شد. اجرای این پروژه با هدف تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت و با اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد ریال صورت گرفته است .

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار تصریح کرد: کارخانه تولید کولر بدون تسمه غرب کشور در شهرک صنعتی کوهدشت نیز کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع و با سرمایه اولیه شخصی ۶۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد که در صورت بهره‌برداری ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار دستگاه را خواهد داشت و زمینه اشتغال ۵۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند .

استاندار لرستان اظهار کرد: همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شهید دکتر اسماعیل هادیان یکی دیگر از پروژه های عمرانی شهرستان کوهدشت بود که به افتتاح رسید.

ادامه داد: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت هزار و ۲۵۰ مترمربع و زیربنای ۸۶۰ متر مربع احداث شده است .

زیویار تصریح کرد: استخر سرپوشیده ای بنام کونانی در شهرستان کوهدشت نیز در زمینی به مساحت یک هزار و  ۵۵۸ متر مربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که طبق برنامه‌ریزی انجام شده مدت زمان تکمیل پروژه یک سال مشخص شده است .

استاندار لرستان همچنین از افتتاح سردخانه محصولات کشاورزی شهرستان کوهدشت بعنوان یک ظرفیت ارزشمند نام برد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰هزار میلیون ریال،  سالانه ۱۰۰۰ تن ظرفیت ذخیره‌سازی دارد که زمینه اشتغال ۷ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

زیویار در پایان به کلنگ زنی فاز نخست مجتمع پرورش ماهیان خاویاری منطقه درب گنبد شهرستان کوهدشت اشاره و اظهار کرد: ظرفیت سالانه تولید این مجموعه در صورت بهره‌برداری ۵۰۰ تن ماهیان خاویاری پیش بینی شده و حدود ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد .