کلنگ‌زنی ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد لرستان

قاب خبر: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حدود ۴۸ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ساکن روستاها هستند و برنامه داریم طی سال جاری هیچ مددجوی بدون مسکن در روستاها نداشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: مرتضی بختیاری بیان کرد: توفیقی شد که در نخستین روز از ماه مبارک رمضان و تقارن این ایام با بهار طبیعت به استان جوانمرد و شهیدپرور لرستان عرض ادب داشته باشم.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های کمیته امداد در امر توانمندسازی جامعه هدف و مددجویان بحث مسکن است و اعتقاد داریم که در سبد حمایتی به جامعه نیازمندان گرانترین و آرامش بخش‌ترین نیاز بحث مسکن است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: حدود ۴۸ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ساکن روستاها هستند و برنامه داریم طی سال جاری هیچ مددجوی بدون مسکن در روستاها نداشته باشیم.

بختیاری افزود: امیدواریم این مهم با کمک همه خیرین، دولت و همه عوامل اجرایی تحقق پیدا کند.

وی در خصوص احداث مسکن شهری مددجویان کمیته امداد و تامین زمین آن نیز گفت: امروز لرستان به عنوان نخستین استانی برای کلنگ‌زنی احداث ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد انتخاب شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: نگران زمین برای ساخت مسکن مددجویی در شهرهای استان نیستیم، امید می‌رود این ۵۰۰ واحد ۱۸ ماهه ساخته و تحویل شود.

بختیاری اشتغال را از دیگر اولویت‌ها و ارکان توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و ادامه داد: سال جاری در این زمینه متفاوت خواهد بود، در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۷ هزار خانوار تحت حمایت خودکفا شدند، در سال گذشته این آمار به ۴۰ هزار خانوار رسید و امسال تلاش داریم تعداد خانوارهای خودکفا در کمیته امداد را به یک آمار قابل توجه برسانیم.