کشف و ضبط اسلحه و لاشه های شکار شده

قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یگان حفاظت استان از ابتدای تعطیلات نوروزی با برنامه ریزی انجام شده اقدام به پایش مستمر مناطق تحت مدیریت استان نموده و ضمن جلوگیری از هرگونه تعرض و تصرف به اراضی ملی تحت حفاظت محیط زیست، موفق به کشف و ضبط ۶ قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز از متخلفین زیست محیطی در استان شدند.
به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: علی سالاروند بیان کرد: ‌۶ قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز از متخلفین زیست محیطی و شناسایی ، ١١ مورد تعلیف غیر مجاز و هدایت یک هزار و ۶۵۰ دام غیر مجاز از مناطق تحت مدیریت استان به خارج از مناطق و همچنین کشف ۱۷ عدد فشنگ و ضبط لاشه شکار شده یک قطعه کبوتر وحشی، یک سر تشی و یک رأس گراز در ایام نوروز ١۴٠٢ در استان کشف شده است.
سالاروند افزود: از این متخلفین زیست محیطی علاوه بر پنج قبضه اسلحه شکاری مجاز و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی غیرمجاز، ١٧ عدد فشنگ، لاشه شکار شده یک قطعه کبوتر وحشی، یک سر تشی و یک رأس گراز کشف و ضبط شده است.

وی گفت: همچنین در سطح مناطق تحت مدیریت استان، ١١ مورد تعلیف غیر مجاز شناسایی شدند و ١۶۵٠ دام غیر مجاز از مناطق تحت مدیریت استان به خارج از مناطق هدایت شدند.

سالاروند اظهار کرد: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه اولیه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیده و ادوات کشف شده از آن‌ها تا پایان دادرسی به صورت امانی زیر نظر این اداره کل باقی می ماند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند