کاهش معضلات شهری با افزایش مهارت های شهروندی

رئیس مرکز فنی و حرفه ای بروجرد اظهار کرد: در راستای توانمندسازی مهارتی و زمینه سازی توسعه منابع درآمدی شهروندان و استفاده بهینه از ظرفیت ها و منابع محلی، تفاهم نامه همکاری فی مابین مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی(ع) و  شهرداری بروجرد منعقد شد.

به گزارش قاب خبر: عزیزاله قائد رحمتی افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره‌های مصوب، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت به منظور ارتقای توان علمی افراد هدف، ارائه دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت بخشی از اهداف مشترک این تفاهم‌نامه است.

وی کاهش معضلات زندگی شهری از طریق افزایش توانایی ها و مهارت های مورد نیاز شهروندان، حفظ و توسعه فضای سبز شهری، افزایش رضایت شهروندان با ارتقاء مهارت های فنی و شغلی اصناف، ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کمک به اقتصاد خانوارهای شهری بالاخص اقشار آسیب پذیر از طریق توانمند سازی شغلی مهارت جویان به ویژه در زمینه مشاغل خانگی، توسعه صنایع دستی بومی و افزایش انگیزه و توانایی شهروندان در راستای اشتغال زایی و درآمدزایی در این بخش را از اهداف ان تفاهم نامه برشمرد.

عیدی بیرانوند نیز بر لزوم مهارت افزایی شهروندان تاکید کرد و افزود: امروزه دنیا به سمت مهارت حرکت می کند و کسی که دارای مهارت می باشد، می تواند با ارائه خدمات بهتر به شهروندان باعث رضایتمندی آنان شود. و این امر مستلزم آن است که در کنار آموزش و تحصیلات دانشگاهی، مهارت آموزی جدّی گرفته شود