پیش بینی برداشت بیش از ۳۳ هزار تن گندم و جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۹ هزار و ۸۷۸ گندم بذری و یک هزار ۷۴ هکتار جو در مزارع استان کشت شده است.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی افزود: ۴۳ رقم گندم و جو بذری در لرستان تولید و فرآوری می شود و پیش بینی می شود ۳۳ هزار و ۴۶۲ تن گندم و جو برداشت شود. که از این میزان ۲۸ هزار و ۲۳۶ تن گندم بذری و ۵ هزار و ۲۲۶ تن جو از مزارع بذری استان برداشت شود.

وی با اشاره به میزان موجودی انبارهای شرکتهای بذری، عنوان کرد: میزان گندم بذری ۶ هزار و ۴۸۵ تن و میزان جو بذری ۴۵۰ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: ما به عنوان متولیان تولید، امنیت و سلامت غذایی در قبال کشاورزان و سفره مردم مسئولیم بنابر این وظیفه ما افزایش راندمان تولید در واحد سطح است و این امر مستلزم همکاری و ارتباطات هر چه بیشتر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی است.

شاهرخی با تأکید بر استفاده از هیئت های اندیشه ورز در همه زیر بخشهای کشاورزی و ایجاد زیر شاخه مرتبط در کلیه شهرستانها عنوان کرد: با همدلی، هم افزایی، ایجاد انگیزه و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی تحول و جهشی در بخش کشاورزی ایجاد نماییم.

وی از کارشناسان مراکز تحقیقات و مراکز خدمات کشاورزی خواست با توجه به شرایط کم بارشی و کم آبی، کشاورزان را به سمت کشت کلزا سوق بدهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان بر بررسی وضعیت مزارع بذری زیر کشت با توجه به تنش های خشکی و سرمایی در لرستان، تصمیم‌گیری در مورد موجودی بذور شرکتها و گزارشی از میزان سطح زیر کشت مزارع بذری تأکید کرد.