پیش بینی، بیش از ۱۵۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان

پیش بینی، بیش از ۱۵۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود. به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی در گفت و گوی تلویزیونی، بیان کرد: در صورت برنامه ریزی مناسب و رعایت الگوهای کشت در سال زراعی […]

پیش بینی، بیش از ۱۵۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی در گفت و گوی تلویزیونی، بیان کرد: در صورت برنامه ریزی مناسب و رعایت الگوهای کشت در سال زراعی ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۵ بیش از ۱۵۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی  تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای درست صنعت الگوی کشت، سال اول اجرای آن ۱۷ درصد در مصرف آب کشاورزی استان صرفه جویی می‌شود.

شاهرخی عنوان کرد: امسال ۲۷۰هزار تن گندم تحویل سیلوهای لرستان شد که پیش بینی می شود با رعایت صنعت الگوی کشت در سال آینده زراعی ۳۴۶ هزار تن گندم و ۱۳۶ هزار تن جو از مزارع آبی و دیم استان برداشت شود.

وی افزود: در صورت اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی، ۵۰ درصد آب بهای کشاورزان بخشوده خواهد شد همچنین هر مقدار که تولید محصول کشاورزان نسبت به سال گذشته افزایش یابد، به همان اندازه نیز از بخشودگی آب بها برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در زمینه تولید و سطح زیر کشت حبوبات، استان به ترتیب رتبه اول و دوم را در کشور دارد.

وی گفت: برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان صنایع تبدیلی و بسته بندی در استان مشکلی وجود ندارد و تاکنون ۱۰ مجوز برای صنایع بسته بندی در استان صادر شده است.

شاهرخی اظهار کرد: با اجرای طرح صنعت الگوی کشت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد دلار معادل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی عاید کشور می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: هیچ گونه کمبودی در زمینه تهیه و تامین سم، کود و بذر برای کشاورزان استان وجود ندارد.