پرداخت ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در لرستان

قاب خبر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پارسال به یکهزار و ۵۳۲ طرح مشاغل خانگی استان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: علی جهانی بیان کرد: با توجه به اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش مشاغل خانگی، با همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی و به خصوص بانک های عامل، یکهزار و ۱۸۷ طرح مستقل و ۸۳۴ طرح پشتیبان به بانک معرفی شدند.

وی افزود: سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۴۷ مجوز مشاغل خانگی در بخش مستقل و پشتیبان صادر شد که مجوزهای صادره در بخش مستقل ۱۰۰ درصد بصورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری به ادارات بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: چهار بانک کشاورزی، پست بانک، رفاه کارگران و توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی با این اداره کل مشارکت داشتند و در مجموع ۸۶۶ طرح مستقل و ۶۶۶ طرح پشتیبان در قالب یکهزار و ۵۳۲ طرح مشاعل خانگی موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی با بیان اینکه مابقی تسهیلات نیز در حال پرداخت است ادامه داد: ۸۱ میلیارد تومان به طرح های مشاغل خانگی در بخش مستقل و پشتیبان پرداخت شده که زمینه اشتغال ۲ هزار و ۱۵۸ نفر را در شرکت های پشتیبان فراهم کرده است .

جهانی گفت: سایت مشاغل خانگی با بیش از ۳۰۰ رسته شغلی و اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی، طرح‌های هنری و شرکت‌های تعاونی طراحی شده که در سطح استان بیشترین متقاضی در حوزه های قالیبافی، گلیم بافی، خیاطی و کشاورزی بوده است.

وی عنوان کرد: متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت نام می کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام و مجوز مربوطه را دریافت خواهند کرد.