پرداخت یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران لرستانی

اختصاصی قاب خبر: مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه استان، با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی، دومین تولید کننده و اولین خریدار درمان گفت: در سه ماهه اول امسال بیش از یکهزار و۷۰۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران لرستانی در قالب تعهدات بلندمدت صرف پرداخت حقوق به مستمری بگیران استان شده است .

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: منوچهر گودرزی بیان کرد:  فراهم ساختن امکان برخورداری آحاد مردم از خدمات بیمه ای در دستور کار تامین اجتماعی قرار گرفته است و لازم است تا تعادل منابع و مصارف آن حفظ شود..

وی ادامه داد: در قالب طرح فراگیر پوشش بیمه های اجتماعی، بیمه فراگیر خانواده ایرانی ، بیمه زنان خانه دار، دختران و دانشجویان در دستور کار قرار داد.

گودرزی تصریح کرد: ۵۲/۵ درصد از جمعیت کشور و ۴۲/۷ درصد جمعیت استان، تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با اشاره به چالش های تامین اجتماعی از جمله کاهش ضریب پشتیبانی اظهار کرد: این ضریب در کشور ، ۴/۲ و در استان، ۳/۳ است.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به انباشت بدهی های دولت به تامین اجتماعی گریزی زد و گفت: این انباشت بدهی،  ناشی از حق بیمه ۳ درصد بیمه بیکاری است. البته قابل ذکر است که ۲۷ نوع بیمه شده مشمول کمک دولت داریم که موجب ایجاد انباشت بدهی برای دولت می شوند

وی افزود: دولت در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان، از بدهی هایش را پرداخت کرده است که در نوع خود اقدام نادری است.

گودرزی اظهار کرد: علاوه بر این ، از تسویه های بدهی تامین اجتماعی، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی های تامین اجتماعی، در دولت سیزدهم تسویه شده است.

گودرزی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به خدمات حوزه  درمان این سازمان، بیان کرد: در خصوص پوشش بیمه ای زوج های نابارور و دسترسی به خدمات درمانی به صورت عادلانه، اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان بیان کرد: اجرای طرح بخشودگی جرایم هم برای کارفرمایان مدیون از دیگر اقدامات دولت سیزدهم  است که در قالب این طرح می توان به اقتصاد استان هم کمک کرد زیرا حدود ۴۰ درصد از بدهی کارفرمایان بخشوده می شود.

وی افزود: ۲۶ هزار کارگاه در کشور و ۲ هزار و ۱۷۷ کارگاه در لرستان، می توانند از این طرح استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان اظهار کرد: افزایش ۱۲۰ درصدی مبلغ ریالی سهم سازمان تامین اجتماعی در بیمه تکمیلی در سال جاری، افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات بیمه  تکمیلی بازنشستگی، افزایش مبلغ وام های قرض الحسنه از ۷ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان با هماهنگی بانک رفاه، از جمله اقدامات تامین اجتماعی در این دولت بوده است.

وی ادامه داد: مدیر عامل تامین اجتماعی کشور، در این دولت، بیش از ۴۰ سفر استانی داشته و مشکلات بازنشستگان، مستمری بگیران، کارفرمایان و بیمه شدگان را به طور مستقیم، رصد کرده است.

گودرزی گفت:  خدمات غیرحضوری این سازمان ، با ۳۰ سرویس آغاز شد و در حال حاضر به ۵۷ سرویس رسیده است و باعث تسهیل در ارائه خدمات تامین اجتماعی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به شاخص های انتخاب  بازنشستگان ، مستمری بگیران و از کار افتاده  نمونه گریزی زد و گفت: کارآفرینی و اشتغال آفرینی در زمان بازنشستگی و مستمری بگیری، کسب موفقیت های علمی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی و…، امتیازات تعداد فرزندان، ایثارگری، تدریس در مراکز علمی و فرهنگی، در زمان بازنشستگی و مستمری بگیری، پیشرفت های تحصیلی، تربیت فرزندان شایسته، مشارکت در امور خیریه و… از جمله این شاخص ها است.

وی ادامه داد: در استان ۵ نفر از بازنشستگان ، مستمری بگیران و از کار افتاده نمونه انتخاب شده است که مورد تجلیل قرار می گیرند.

در پایان، سیاوش قدیری کارگر بازنشسته منتخب ملی و استانی، حسن علی پناه کارگر بازنشسته منتخب استانی، نادره سلطنت پوری همکار بازنشسته، کبری چراغی فعلی همسر بازمانده، محمد میرزاپور فرد از کار افتاده کلی مورد تجلیل قرار گرفتند.