پایان حدنگاری و کاداستر اراضی ملی در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: برای ۲ میلیون و صدوپنجاه هزار هکتار از اراضی ملی، سند تک برگ ملی صادر شده است.

به گزارش قاب خبر: شیرزاد نجفی ادامه داد: ۲ هزار و ۱۹۴ پلاک ثبتی کاداستر شده که معادل ۲ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۳۳۲ هکتار است. که ۲ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۵۹۵ هکتار از اراضی تثبیت شده است.

نجفی در بخش دیگری از صحبت هایش به ساماندهی پاسگاه های حفاظتی اشاره کرد و گفت: ۱۱ پاسگاه مطالعه و در انتظار مجوز ساخت، ۱۶ ساختمان اداری و پاسگاه حفاظتی فعال، ۵ پاسگاه حفاظتی در حال ساخت و تعداد ۲ باب از پاسگاه های حفاظتی در حال ساخت قبل از سال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۳۶۳ روستا در استان جنگل نشین هستند و ۱۹ هزار و ۳۹۱ نفر جمعیت دارند.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۸۹۴ پرونده متشکله بر علیه متخلفین و متصرفین اراضی ملی تشکیل شد؛ که رای صادره تمامی پرونده ها پس از بررسی به نفع دولت ( منابع طبیعی ) صادر شد.

نجفی به عمده چالش های موجود در حوزه منابع طبیعی از قبیل اخذ غیرقانونی سند حریم و بستر رودخانه، اخذ سند اوقاف، کوچ زودهنگام عشایر، قاچاق چوب درختان جنگلی و گیاهان دارویی، لزوم تامین اعتبار و خرید و نصب سیستم دیجیتال و… نیز اشاره کرد.

وی تصریح کرد: عدم روشنایی کافی، نبود امنیت، سرقت تاسیسات از جمله معضلات بام می باشد که پیشنهاد می شود که گشت دایم و یا ایجاد گشت موقت نیروی انتظامی در محدوده بام برقرار و تعمیرات و نصب سیستم روشنایی توسط شرکت توزیع برق انجام گیرد.