وجود ۵۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در لرستان

اختصاصی قاب خبر: مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: 50 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: اداره کل ورزش و جوانان یکی از ادارات تاثیرگذار و مهم در بهبود روند زندگی مردم، افزایش نشاط آوری، شناسایی و پرورش استعدادها، کسب عناوین ورزشی، ظهور و بروز استعدادهای ورزشی، استان در کشور و… است.

وجود پروژه های نیمه تمام ورزشی، اختصاص و تزریق به موقع بودجه، افتتاح سالن ورزشی، سرانه ورزشی، تغییر کاربری سالن ، واگذاری سالن های ورزشی، معرفی برای پرداخت تسهیلات ازدواج، افزایش مراکز مشاوره پیش از ازدواج، توسعه و تعامل با سازمان های مردم نهاد و… از جمله موضوعاتی هستند که در نشست خبری با مدیرکل ورزش و جوانان استان مطرح و شفاف سازی شده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ۵۰ پروژه نیمه تمام ورزشی با مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع در استان وجود دارد که در صورت تکمیل آنها ۱۱ سانتیمتر به سرانه ورزشی‌ اضافه خواهد شد.

سید آرش قیاسیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اکنون سرانه ورزشی لرستان ۶۱ سانتیمتر است و ۳۹ سانتیمتر با میانگین کشوری فاصله دارد که تعجیل در اجرای پروژه‌ها نیازمند توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیگیری مستقیم از طریق وزیر ورزش و جوانان است.

وی ادامه داد: در سفر آذرماه سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به لرستان ۹ مصوبه با ۱۴ پروژه و ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبار در زمینه ورزش به تصویب رسید تا با اعتبار اختصاص یافته، نسبت به تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بهسازی اماکن ورزشی استان اقدام شود.
قیاسیان با تاکید بر اینکه طرح های با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت تکمیل قرار دارند گفت: مجموعه ۱۰ هکتاری سبزی پرور در جنوب شرقی خرم‌آباد اهدایی خانواده شهدا به جامعه ورزشی است که فعالیت تمامی رشته ها در این مجموعه ساماندهی شده و قرار است طبق فراخوان، کاربری تمام آن ورزشی شود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به سالن فریبرز فرشاد گریزی زد و گفت: ۱۰ میلیارد برای سالن فریبرز فرشاد از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور هزینه شده که به نام یکی از پیشکسوتان بوکس است.

وی ادامه داد: سالن آن اواخر اردیبهشت افتتاح می شود و میزبان مسابقات بوکس جوانان انتخابی تیم ملی در ۲۲ اردیبهشت است.
قیاسیان به واگذاری برخی از سالن های ورزشی نیز اشاره و اظهار کرد: سالن های ورزشی استان از جمله استخرها که نگهداری آن از توان سازمان ورزش و جوانان استان ساقط است، به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

وی گفت: زیرا درصورت عدم توانایی نگهداری اماکن ورزشی وعدم واگذاری آن، از نظر دیوان محاسبات تخلف محسوب می‌شود. در این راستا تاکنون نیمی از اماکن ورزشی استان واگذار شده اند.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به افزایش مراکز مشاوره ازدواج دراستان، عنوان کرد: این مراکز از چهار به ۱۰ مرکز افزایش یافته است تا بتوانیم خدمات دهی بهتری به جوانان داشته باشیم.

وی افزود: سه‌هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج طی سال گذشته به ۲۳ هزار و ۹۳۹ نفر در استان پرداخت شده است این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۷ هزار و ۶۹۷ متقاضی برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کردند و ۲ هزار و ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۳ هزار و ۸۱۸ لرستانی پرداخت شد.

قیاسیان گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۲۴۴ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج از بانک های لرستان هستند و این تعداد مربوط به افرادی است که تعیین شعبه شده اند.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته، همکاری بین بخشی موجب کاهش بسیاری از هزینه‌ها در مسابقات مختلف شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان اظهار کرد: سال گذشته بودجه حوزه جوانان لرستان یک میلیارد تومان بود و امسال ۷۰۰ میلیون تومان می‌باشد که در این راستا با ۶۰ سازمان مردم نهاد قرارداد های مختلف به امضا رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این نشست گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای تقویت و اصلاح سه شنبه های خبری پیشنهادات خود را ارائه دهند.

مجید منعمی افزود: با توجه به اینکه این نشست‌ها کار خود را تازه آغاز کرده انتظار می‌رود، اصحاب رسانه و خبرنگاران چنانچه پیشنهادی برای بهتر شدن و تقویت این روند دارند اعلام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به رصد هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد ،انتقادهایی که به این برنامه می‌شود ،چندان بیراه نیست و اصلاح آن نیاز به هم افزایی اصحاب رسانه با متولیان امر دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت:بر این اساس چنانچه در بین خبرنگاران فردی مساله‌ای دارد که نمی‌خواهد در نشست های خبری آن را مطرح نماید، پیشنهاد می شود با هماهنگی به صورت حضوری در دفتر معاون سیاسی ،امنیتی استانداری بیان کند.

وی افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران صدای گویای مردم هستند و ضوابط و نکاتی که مسئولان در لابلای فعالیت‌ها ،اقدام‌ها و کارهای خود نمی‌رسند آن را بیان کنند از سوی مدیران به سمع و نظر مردم می رسانند.