وجود ۲۰ پروژه فعال ملی محرومیت زدایی آبرسانی در لرستان

مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: کم آبی ناشی از تغییرات اقلیمی و رژیم بارشی مناطق شهری و روستایی را با مشکل تامین آب شرب روبرو کرده تا جایی که تعدای از روستاییان را ناچار به ترک دیار کرد که در جای خود ضربه به نظام تولیدی، فرهنگی و اجتماعی بود که با کار و تلاش جهادی و راهکارهای علمی قابل حل می باشد.

به گزارش قاب خبر: احسان جهانبخش افزود: اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا‌ها و مناطق محروم و ایجاد جهش در جهاد آبرسانی به روستاهای محروم با تمام ظرفیت ها یک ضرورت است که باید مد نظر باشد.

مسئول بسیج سازندگی لرستان تصریح کرد: در تمام شهرستان‌ها پروژه‌هایی در حال اجرا وجود دارد.

وی بیان کرد: ۲۰ پروژه فعال ملی محرومیت‌ زدایی در بخش آب‌رسانی وجود دارد که طبق توافق نامه آبرسانی به ۱۲۵ روستا است اما با توجه به تلاش سازندگی و مدیریت آن در سطح  ۳۰۰ روستا آبرسانی انجام می شود.

وی گفت:  ۶۲ مخزن ، ده حلقه چاه و  ۵۳۵ کیلو متر اجرای شبکه آبرسانی پلی اتیلن و فلزی در سطح استان در حال انجام است.

جهانبخش با اشاره به اینکه آب‌رسانی به روستاها و تکمیل پروژه‌های این حوزه نیازمند کار جهادی و برنامه ریزی دقیق و سریع است، افزود:  در جلسه عصر دیروز مقرر شد اعتبارات اجرای پروژه توسط آب و فاضلاب به حساب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) واریز و در اسرع وقت به حساب سازندگی استان واریز شود و مخازن و چاه‌های طرح آبرسانی به صورت همزمان اجرا شود.
ا