وجود ۱۰۴ هکتار بافت فرسوده در اسلامشهر

شهردار اسلامشهر از وجود ۱۰۴ هکتار بافت فرسوده در اسلامشهر خبر داد.

به گزارش قاب خبر: محسن حمیدی در نشست هماهنگی توانمندسازی محلات کم برخوردار ، اظهار کرد: در شهر اسلامشهر ۱۰۴ هکتار در ۸ لکه بافت فرسوده وجود دارد که بزرگترین لکه با ۷۰ هکتار وسعت در شهرک امام حسین(ع) قرار گرفته و شهرداری برای بهسازی و ارائه خدمات به شهروندان ساکن در این منطقه اهتمام ویژه دارد.

وی افزود: در سال گذشته بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال در مناطق کم برخوردار برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی از سوی شهرداری اسلامشهر هزینه شده و بزرگترین بوستان فرامنطقه‌ای شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرک امام حسین احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شهردار اسلامشهر گفت: یکی از مهمترین معضلات و مشکلات شهرک امام حسین(ع) به دلیل موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی (عارضه نگاری) زمین بوده که موجب شده آب های سطحی مناطق بالادست به این شهرک وارد شود که شهرداری برای رفع این معضل طرحی را با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال منعقد کرده و در حال حاضر عملیات اجرایی آن آغاز و پروژه جمع آوری آبهای سطحی در حال اجرا است.

حمیدی ادامه داد: برای رفع بافت فرسوده این شهرک، شهرداری اهتمام ویژه دارد و در صورت همکاری و همراهی سایر دستگاه ها و ادارات دولتی می توان خدمات بیشتری به ساکنین منطقه ارائه کرد.

شهردار اسلامشهر تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد چالش ما با برخی از نهادهای دولتی است که اگر نهادهای دولتی در واگذاری سرانه ها و رفع معارضین با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند، قطعاً شاهد سرعت عمل بیشتری در اجرای طرح‌های عمرانی خواهیم بود.

گفتنی است در این جلسه مدیران ادارات حمایتی شهرستان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده را ارائه کرده و خواستار رفع موانع قانونی و ایجاد هماهنگی بیشتر دستگاه های دولتی برای ارائه خدمات بهینه به مردم شدند.