هوشمند و قابل رؤیت بودن ۸۰ درصد از کنتورهای برق در لرستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: تمامی مشترکین دیماندی و تعداد قابل توجهی از مشترکین پرمصرف عادی به کنتورهای فهام(هوشمند) مجهز است.

به گزارش قاب خبر: فریدون خودنیا افزود: از این تعداد ۸۰ درصد به صورت آنلاین روئیت پذیر هستند و ۲۰ درصد باقی مانده به دلیل نامناسب بودن بستر های مخابراتی قابل روئیت نمی باشند.

وی ادامه داد: با توجه به جلساتی که با شرکت مخابرات برگزار شده است در آینده نزدیک در صورت آماده شدن بستر مخابراتی به صورت آنلاین روئیت پذیر می شوند و همچنین ۱۰۰ درصد کنتورهای آنلاین فهام مستقیم عادی از راه دور قابلیت کنترل پذیری را دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: مهمترین و اصلی ترین موضوع این جلسه ارائه راهکارها  و تبادل اطلاعات  بین دو شرکت توزیع برق استان همدان و لرستان  جهت عبور از پیک بار سال ۱۴۰۱ می باشد.

خودنیا با اشاره به اینکه هر استانی با توجه به شرایط جغرافیایی مستلزم اقدامات مربوط به خود است، گفت: لرستان با توجه به تعداد زیاد روستاها، مهمترین مورد برق  رسانی روستایی می باشد که از سال ۹۵ تاکنون تقریباً ۳۰۰ روستا برق رسانی شده اند که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب العبور بودن راه های دسترسی باید گفت در سطح کشور کم نظیر بوده است.

وی تصریح کرد: در نهایت انجام این اقدام موجب رونق تولید و کشاورزی در روستاها و همچنین مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است.

خودنیا با اشاره به اهمیت کاهش تلفات، گفت: با توجه به اینکه شبکه‌های توزیع برق استان از لحاظ ایمنی و فنی در سطح استاندارد میباشند، بیشتر تلفات در حوزه غیر فنی(برق  های غیرمجاز، دستکاری لوازم اندازه گیری و…) بوده که خوشبختانه با اقدامات انجام شده توانستیم در سال ۱۴۰۱ به هدف تعیین شده از سوی شرکت توانیر برسیم.

  خودنیا گفت: در تمامی شهرک های صنعتی سطح استان خوشبختانه نیروگاههای تولید پراکنده از ۳.۵ تا ۸ مگاوات توسط بخش خصوصی احداث و مورد بهره برداری قرار گرفتند که این مهم در پی منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با پدافند غیر عامل و همچنین افزایش رضایتمندی تولید کنندگان در شهرک های صنعتی انجام شده است.

وی افزود: از سال ۹۵ تاکنون ۱۵۰ دستگاه سکشن آنالایزر و سکسیونر قابل قطع بر روی شبکه های برق استان نصب شده که تعداد ۸۰ دستگاه آنها قابلیت کنترل پذیری جهت انجام مدیریت بار از را دور را دارند که  انجام این اقدامات باعث افزایش قدرت مانوردهی و پایداری شبکه های برق در سطح استان گردیده است.

خودنیا عنوان کرد: امیدواریم با این اقدامات و دیگر اقدامات در نظر گرفته شده و برنامه ریزی شده پیک بار ۱۴۰۱ را باکمترین خاموشی سپری کنیم.