هشدار رییس پلیس فتا لرستان در خصوص فروش سوالات آزمون

رئيس پليس فتا لرستان نسبت به کلاهبرداري از دانش آموزان و دانشجويان با بهانه فروش سوالات امتحانات نهايي هشدار داد و گفت:‌ در ايام برگزاري آزمون‌هاي نهايي، دانش آموزان و دانشجويان بايد مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلب باشند.

به گزارش قاب خبر، سرگرد حسین سپه وند در تشریح این خبر اظهار کرد: این افراد با سوءاستفاده از موقعیت حساس و نگرانی دانش آموزان و در پوشش تبلیغاتی نظیر فروش سوالات امتحان اقدام به کلاهبرداری از آن ها می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه دانشجویان و دانش آموزانی دیده می شوند که درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند.

این مقام انتظامی گفت: تبلیغات این افراد سودجو معمولا در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های اجتماعی انجام می‌شود و در نهایت نیز قربانیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آن ها را خالی می‌کنند و یا این که سوالاتی جعلی را به فروش رسانده و سبب می‌شوند که دانش آموزان و دانشجویان نتایج مطلوبی در امتحانات اخذ نکرده و علاوه بر این که مبلغ زیادی را پرداخت کرده اند, در امتحانات نیز نمره قبولی کسب نکنند.

سپه وند با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت:‌ هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات آزمون‌ها و غیره در فضای مجازی جرم است و با متخلفان برابر با قانون برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: دانش آموزان و دانشجویان به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین فروش سوالات آزمون در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در امتحانات نهایی شرکت کنند تا مورد سو استفاده افراد شیاد قرار نگیرند.