نقش موثر مساجد در تثبیت انقلاب اسلامی

قاب خبر: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: مساجد در شکل گیری، دفاع و تثبیت و صدور انقلاب اسلامی نقشی موثر و بی بدیل دارد.

به گزارش  قاب خبر: حجت الاسلام احمدرضا غلامی بیان کرد: در مساجد باید با برنامه ریزی مناسب جهت رفع دغدغه های مردم اقدام شود همچنین مسجد تراز انقلاب اسلامی باید پناهگاه مردم بوده و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت مساجد صورت گیرد.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی بزرگ در حوزه دینی و فرهنگی و احیای مساجد و تقویت فعالیت های مسجد محور می باشد و برای رسیدن به مسجد تراز اسلامی لازم است، فعالیت کانون های فرهنگی هنری تقویت شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت تقویت فعالیت های فرهنگی هنری در راستای جذب قشر جوان و نوجوان به مساجد، تصریح کرد: فرهنگ محور تمام برنامه هاست و در مساجد باید برای تربیت نیروهای مسجد ساز تلاش شود.

حجت الاسلام غلامی با اعلام آمادگی برای همکاری با ستاد کانون های مساجد، اظهار کرد: با هماهنگی ستاد مساجد برنامه های متناسب با مناسبت های ملی و مذهبی در مساجد به صورت گسترده برگزار خواهد شد و همچنین پیشنهاد می شود با همکاری ستاد مساجد استان، کارگاه های آموزشی و بصیرت افزایی در مساجد تقویت شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان نیز گفت: ماموریت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، تقویت کانون ها و اجرای فعالیت های ماندگار مسجد محور است.

محمد چگنی نژاد اظهار کرد: با توجه به گستردگی کانون های مساجد در مناطق شهری، روستایی و عشایری، این کانون ها ظرفیتی بزرگ در عرصه فرهنگی محسوب می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۶۸ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان، افزود: فعالیت‌های فرهنگی هنری با محور امام جماعت در مسجد صورت می‌گیرد و در کانون های فرهنگی هنری مساجد با شناسایی ظرفیت ها به دنبال تقویت فعالیت های مسجد محور و انجام فعالیت های ماندگار هستیم.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: امروز مهم ترین ماموریت ستاد کانون های مساجد اجرای فعالیت های ماندگار مسجد محور است، این مهم در قالب شناسایی ظرفیت ها، جذب اقشار مختلف به مساجد، آموزش و توانمند سازی، شناسایی استعداد ها پیگیری می شود.

چگنی نژاد تصریح کرد: در کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای ترویج و توسعه فرهنگ دینی، تربیت نیروهای مومن و متعهد و تحقق عدالت فرهنگی تلاش می شود.