نقش موثر آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه

قاب خبر: سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه های موثر با توجه به جامعه هدفی که تحت پوشش دارد می تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی ایفا نماید.

به گزارش قاب خبر: مهران امیری بیان کرد: رشد روز افزون مشترکین و افزایش مصرف برق در سطح استان نیازمند سرمایه گذاری و صرف هزینه های بالا در ایجاد زیرساخت های تولید انتقال و توزیع برق است و از طرفی بهینه سازی و درست مصرف کردن این سرمایه میتواند از هدر رفت هزینه جلوگیری نماید، بنابرین فرهنگ سازی در این زمینه اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: شرکت توزیع برق استان  در راستای نهادینه کردن مدیریت مصرف برق برنامه هایی را در دستور کار قرار داده که  امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش استان در سطح مدارس به بهترین نحو اجرایی شود.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: آموزش مباحث مدیریت مصرف برق در مقاطع مختلف از سوی مربیان و معلمان آموزش و پرورش در کلاس ها و اعزام کارشناسان مدیریت مصرف در شهرستان ها برای شرکت در نشست آموزشی خانواده از جمله این فعالیت ها است.

امیری گفت: شرکت توزیع نیروی برق با امضای تفاهم‌نامه با سازمان آموزش و پرورش موظف است که در طی سال جاری تعداد ۵۰۰ نفر از معلمان ابتدایی را در زمینه مدیریت مصرف برق آموزش دهد تا با این اقدام گام موثری در نهادینه کردن فرهنگ بهینه مصرف کردن برداشته شود و در سالهای آینده اثرات آن را ببینیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف  استان گفت: این تفاهم نامه برای آموزش ۵۰۰ نفر از معلمین ابتدایی سطح استان منعقد شده  و همچنین هر معلم یک کلاس از دانش آموزان را آموزش میدهد بطوریکه حدود ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش برای دانش آموزان در زمینه مدیریت مصرف برگزار می شود.

رستمی گفت: بدیهی است که این دانش آموزان ، مادران و پدران آینده هستند و از سن پایین با این مطالب آشنا می شوند و در ذهن آنها باقی می ماند و به آنها عمل میکنند.