نقش مهم جهاد کشاورزی در زندگی مردم/ ضرورت جهاد تبیین در راستای ظرفیت های جهاد

استاندار لرستان گفت: این استان در طول جنگ تحمیلی رشادت ها و اقدامات مهمی برعهده داشته است و در این راستا 6 هزار و 544 شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد 86 شهید متعلق به سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: فرهاد زیویار در کنگره ۸۶ شهید جهادگر، بیان کرد: در حال حاضر جهاد کشاورزی نیز نقش مهمی در زندگی روزمره، معیشت، اقتصاد، کشاورزی و… برعهده دارد و به خوبی توانسته است نقش خود را ایفا کند.

زیویار تصریح کرد: جهاد سازندگی یکی از نهادهای جوشیده از انقلاب اسلامی ایران است که از بدو تأسیس توانست بسیاری از جوانان انقلابی کشور را جذب فعالیت‌های خود کند.

وی ادامه داد: مأموریت اولیه و اصلی محول شده به جهاد سازندگی، رسیدگی به روستاها، محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و تمرکز به توسعه اقتصادی روستاها بوده است.

استاندار لرستان اظهار کرد: در زمان جنگ و بهم ریختگی و از دست رفتن انسجام در بین نیروهای نظامی، نیروهای جهاد سازندگی به‌ سرعت می‌توانستند با توجه به امکانات موجود برای خود مأموریت‌های کاری جدید تعریف کنند.

جهاد سازندگی ، در طول هشت سال دفاع مقدس نیز، وظایف جدیدی را با توجه به نیاز جبهه‌ها بر عهده گرفت. پشتیبانی، تدارکات و امور فنی و مهندسی، ازجمله نیازهای مبرم جبهه‌ها بود و با توجه به تازه تأسیس بودن و کم‌تجربگی نیروهای مسلح ایران در این امور، ضرورت کمک‌رسانی به جبهه‌ها دوچندان می‌شد.

جهاد سازندگی با توجه به ویژگی‌هایی که داشت توانست بیشترین نقش را در فعالیت‌های پشتیبانی و مهندسی ایفا کند.

زیویار عنوان کرد: در حال حاضر لازم است برای جهاد، جهاد تبیین در راستای ظرفیت ها انجام شود تا دوباره احیا شوند چون تفکر جهاد و جهادگری فقط در جهاد کشاورزی و سازندگی است و باید در این راستا باید جهاد خود پیش قدم باشد.

استاندار لرستان تصریح کرد: مسئولیت سنگینی در این دوره در راستای امنیت غذایی، کنترل بازار، تامین اقلام اساسی و… بر عهده سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا نیز جهاد کشاورزی در لرستان توانسته است به خوبی از عهده این وظایف بربیاید و وضعیت مطلوبی را حاکم کند.