نقش بسزای مؤسسات قرآنی در فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: موسسات قرآنی نقش بسزایی در فرهنگ سازی قرآن در جامعه دارند و می‌توانند با استفاده از ابزار هنر برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

به گزارش قاب خبر:  اعظم روانشاد  در نشست مجازی مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و جلسات خانگی قرآن استان لرستان با اشاره به اهمیت ماه رمضان و اجرای برنامه‌های قرآنی بر تقویت جریان‌های مردمی در توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه امروز رسالت بزرگی بر دوش جامعه قرآنی است، افزود: باید در جهت کادرسازی و تربیت نیروی انسانی به ویژه در میان قشر کودک و نوجوان نسبت به مفاهیم آیات قرآن توجه بیشتری داشته باشیم.

روانشاد یکی از عرصه‌های کار فرهنگی را فعالیت در مسیر قرآن دانست و افزود: قرآن باید محور فعالیت‌های فرهنگی هنری قرار گیرد به‌گونه‌ای که خانواده‌ها آموزش قرآن را یکی از اجزای سبد فرهنگی خانوار بدانند.

وی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه دارند، افزود: موسسات و تشکل‌های قرآنی می‌توانند با استفاده از ابزار هنر برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم گفت: موسسات قرآنی نقش اصلی در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را دارند، بنابراین در سال جدید موسسات قرآنی لرستان بیش از پیش بر روی حفظ قرآن برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

روانشاد بر تقویت ارتباط اتحادیه قرآنی استان با تشکل‌های مردمی تاکید کرد و افزود: تشکیل هیات اندیشه‌ورز استانی در دستور کار قرار خواهد گرفت و از طرح‌های قرآنی اثربخش حمایت خواهد شد.

در این جلسه مدیران مؤسسات قرآنی و جلسات خانگی قرآنی به گفت‌وگو و بیان مشکلات و راهکار برای بهبود وضعیت موجود جامعه قرآنی در لرستان پرداختند.