نقایص محور های مواصلاتی رفع می شود

جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات استان لرستان به ریاست استاندار لرستان با حضور اعضا و از طریق ویدئو کنفرانس با فرمانداری های تابعه برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: استاندار لرستان اظهار کرد: نقایص نقاط پرتردد و حادثه‌خیز محورهای ارتباطی استان با هدف کاهش حوادث رانندگی رفع و اصلاح می‌شود.

فرهاد زیویار ادامه داد: پلیس‌راه استان با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط در خصوص بررسی دقیق علت حادثه تصادف مورخه ۹ فروردین در محور خرم آباد نورآباد اقدام و با بررسی کارشناسی علت وقوع حادثه را اعلام و در جلسه آتی با ذکر جزئیات ارائه نماید .

وی تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره کل راه و شهرسازی استان بر اساس گزارش پلیس راه در خصوص رفع نقایص محور های مواصلاتی از قبیل اصلاح یا ترمیم خط کشی‌ها، علائم آشکار ساز، قندیل و غیره حداکثر تا پایان روز کاری امروز پنجشنبه با قید فوریت اقدام نمایند .

استاندار لرستان بیان کرد: با همکاری دستگاه‌های ذیربط نقاط پرتردد و حادثه خیز استان احصاء و در خصوص شیفت بندی ۲۴ ساعته جهت استقرار عوامل دستگاه های مذکور اقدام نمایند و با توجه به نقش بازدارندگی حضور پلیس راه بر استقرار پلیس راه در نقاط پر خطر با لحاظ اولویت بندی تاکید شد.

زیویار عنوان کرد: همچنین مقرر شد ممیزی محورهای ارتباطی استان با اولویت محور الشتر- فیروزآباد و آزادراه اراک-خرم آباد پس از پایان طرح نوروزی ۱۴۰۱ آغاز و نتایج حاصله جهت انجام اقدامات بعدی حداکثر ظرف مدت یک هفته اعلام شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: با توجه به نزدیکی روز طبیعت مقرر شد دستگاه‌های محیط زیست، منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، شهرداری ، صدا و سیما و فرماندهی نیروی انتظامی با همکاری تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آسیب به عرصه های طبیعی و تخریب محیط زیست، در اختیار گذاشتن کیسه زباله و توزیع بین گردشگران و همچنین رعایت نکات ایمنی به منظور تامین امنیت گردشگاهها و نقاط شهری در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و جلوگیری از وقوع سرقت از منازل اقدام نمایند.